1

بانک‌های اردبیل سهم خود را در تسهیلات نهضت ملی مسکن پرداخت کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: بانک‌های استان باید به نسـبت سهم تعیین‌شده برای برنامه ۲ ساله، پرداخت تسهیلات جهت ۱۹هزار و ۵۰۰ متقاضی تأیید شده را عملیاتی کنند.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست بررسی سهم بانک‌های عامل در پرداخت وام‌های طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: استفاده از همه ظرفیت بانک‌ها برای پرداخت وام‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل و تسهیل در پرداخت این وام‌ها ضروری است.

وی افزود: اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان اردبیل باید با هماهنگی بانک‌های عامل استان سهم ۲ ساله استان در پرداخت وام بانکی به 32 هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن را به تفکیک بانک‌های عامل و به‌صورت پروژه‌های مسکونی، خودمالکی و یا تلفیقی، سریعا تهیه وجهت اجرا به بانک‌های استان اعلام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: تاکنون ۱۹هزار و ۵۰۰ متقاضی برای طرح اقدام ملی تأیید شده‌اند و بانک‌ها باید به نسـبت سهم تعیین‌شده برای برنامه ۲ ساله، پرداخت تسهیلات برای متقاضیان تأییدشده را عملیاتی کنند.

لزوم رفع موانع پرداخت وام به متقاضیان ساخت مسکن روستایی

میرجعفریان همچنین گفت: دفتر امور روستایی استانداری اردبیل هم با همکاری بنیاد مسکن و با هماهنگی فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها، نسبت به رفع موانع پرداخت وام به متقاضیان ساخت مسکن روستایی اقدام کند.

وی همچنین از دفتر امور روستایی استانداری اردبیل خواست نسبت به تخصیص سهمیه استانی وام‌ها به روستاهای استان توسط بانک‌های عامل و نظارت بر پرداخت وام‌ها اقدام کرده و نتیجه را در اسرع وقت گزارش کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اضافه کرد: بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و تسهیلات تولید، عملکرد بهتری داشته باشند و به اندازه سهم اعتبارات اعلام‌شده و یا بیش‌تر از آن را پرداخت کنند، در ارزیابی‌های استانی مورد توجه قرار گرفته و عوامل پیمانکاری و دستگاه‌های اجرایی استان برای انتقال حساب‌های خود به این بانک‌ها هدایت می‌شوند.