1

استان اردبیل رتبه پنجم کشوری در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد را دار

 معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل از رتبه پنجم این استان در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در سطح کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد با مشارکت بیشتر خیرین رتبه استان به سه رتبه اول کشوری ارتقا یابد.

 کاظم دبیر در جشن گلریزان ستاد دیه استان روحیه نوع‌دوستی اهالی استان این ویژگی را مثال‌زدنی و قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: برخی زندانیان به دلایل غیرعمد مالی دچار مشکل شده‌اند که خیرین استان در طول سالیان گذشته در بازگشت آنان به آغوش خانواده نقش تأثیرگذاری داشته‌اند.

وی افزود: با توجه به آثار سوء تبعات منفی زندان بر فرد زندانی، خانواده و جامعه تلاش می‌شود در ستاد دیه استان هم پس از تحقیقات لازم توسط گروه تحقیق، کمک‌های ستاد به زندانیان نیازمندان واقعی و مستحق تعلق گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد دیه و خیران استان اردبیل برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در آئین‌هایی همچون جشن گلریزان در ماه رمضان، در طول سال و در مناسبت‌های مختلف مشارکت دارند.

وی ادامه داد: در ایام کرونا خیرین استان اردبیل حدود یک‌ هزار میلیارد تومان کمک کردند که این موضوع نشانگر نوع‌دوستی و نهادینه شدن فرهنگ احسان و نیکوکاری است.

در بیست‌ و دومین جشن گلریزان ستاد دیه استان اردبیل که با هدف جمع‌آوری کمک‌های خیرین برای آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و مالی و به‌مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد، چند خیر استان نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.