1

فعالیت ۳۰ شهرک صنعتی در اردبیل

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه ۳۰ شهرک صنعتی در این استان فعال هستند از آغاز واگذاری‌ها در فاز جدید شهرک صنعتی ۲ اردبیل خبر داد.

یاسر عبداللهی عابد در آیین درختکاری تحت عنوان”هر شهید، یک درخت” در شهرک صنعتی ۲ اردبیل اظهار کرد: امسال زیرساخت لازم در شهرک صنعتی ۲ با تامین اعتبار لازم فراهم می‌شود؛ ضمن اینکه علاوه‌ بر فاز توسعه‌ای ۹۵ هکتاری فاز توسعه‌ای ۶۵ هکتاری هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل۲۰ شهرک دولتی و ۱۰ شهرک غیردولتی فعال هستند افزود: این شهرک‌ها سهم بسزایی در اشتغال استان دارند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم تکمیل مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی ۲ اردبیل گفت: اگر این تصفیه خانه به موقع راه اندازی نشود شاهد بروز مشکلات زیادی در این شهرک صنعتی خواهیم بود.

وی افزود: با راه اندازی پست ۶۳ کیلوولت در شهرک صنعتی شماره ۲ مشکل برق و زیرساخت انرژی این شهرک تا حد زیادی برطرف می‌شود.

عبداللهی درختکاری در شهرک صنعتی ۲ اردبیل را گام مهم در افزایش فضای سبز در شهرک عنوان کرد و افزود: امید است در آینده شاهد توسعه بیشتر فضای سبز در این شهرک در کنار رونق تولید باشیم.

 کمربند سبز در اطراف شهرک صنعتی ۲ اردبیل ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل هم در این مراسم از ایجاد کمربند سبز در شهرک صنعتی ۲ اردبیل خبر داد و گفت: کمربند سبز با هدف توسعه فضای سبز در این شهرک ایجاد می‌شود.

هاشم علایی بخش خصوصی را رمز موفقیت توسعه صنعت استان ذکر کرد و اظهارداشت: برای تحقق این هدف مهم، نگاه مدیران باید در راستای حمایت از سرمایه گذاران و رفع موانع تولید باشد.

وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یک سازمان توسعه‌ای، نقش اساسی در جذب سرمایه‌گذار و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی ایفا می‌کند که باید تلاش شود مشکلات موجود در شهرک‌های صنعتی به هر نحو ممکن برطرف و مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل از برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت این شرکت در سال ۱۴۰۲ برای رونق تولید و اشتغال خبر داد و گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و به منظور رشد و توسعه صنعتی و سرمایه گذاری در استان، برنامه‌های این شرکت شامل تامین اعتبارات، ایجاد زیرساخت‌ها، توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی، فعال سازی قراردادهای راکد و ارائه بسته‌های حمایتی به واحدهای تولیدی تدوین شده که این برنامه‌ها با جدیت هرچه تمام‌تر در سطح شهرک‌های صنعتی استان اجرایی خواهد شد.