1

اعتبارات سفر رئیس جمهور به اردبیل در بخش راه‌ و شهرسازی به طور کامل جذب شد

مدیر کل راه وشهرسازی استان اردبیل گفت:۱۰۰ درصد اعتبارات پروژه‌های راهسازی سفر استانی رئیس جمهور به اردبیل محقق و جذب شد.

به گزارش ایرنا محبوب حیدری در جریان بازدید از پروژه راهسازی خلخال به منجیل و در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه پروژه‌های راهسازی این استان تخصیص یافته بود که ۱۰۰ درصد این اعتبار محقق و هزینه شده است.

وی افزود: با توجه به تورم سال‌های اخیر اعتبار اختصاص یافته به پروژه‌های راهسازی در مقایسه با اعتبارات مورد نیاز طرح‌های راهسازی استان کافی نبوده و انتظار می‌رود در سفر آتی رییس جمهور به استان اردبیل اعتبارات مورد نیاز پروژه های عمرانی از جمله راه اصلی خلخال به منجیل تامین شود تا روند اجرای این طرح شکل مناسبی داشته باشد.

حیدری گفت: در حال حاضر پیمانکاران قطعات یک و ۲ پروژه راه اصلی خلخال به منجیل ۹۰۰ میلیارد ریال از اداره کل راه و شهرسازی استان طلب دارند که این موضوع به عنوان مانعی برای پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: مجموع اعتبارات تزریق شده سال گذشته به این پروژه ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است وهمین امر موجب افزایش بدهی به پیمانکاران مجری این طرح و در نتیجه توقف قطعه یک این پروژه شده است .

وی گفت: طی یکی دو ماه آینده تلاش می‌کنیم با پرداخت بخشی از بدهی پیمانکاران وهمچنین تزریق اعتبار جدید به هر دو قطعه یک و ۲ عملیات اجرایی در قطعات پروژه راه اصلی خلخال به منجیل در بخش شاهرود این شهرستان شتاب بگیرد .

حیدری اضافه کرد: پروژه احداث تونل در راه خلخال به اسالم نیز که با هدف حذف گردنه سخت گذر الماس تعریف شده است، از سوی اداره کل راه وشهرسازی استان بصورت مستمر در حال پیگیری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل یادآورشد: مطالعات این طرح پایان یافته و به زودی با انجام پیمان مناقصه عملیات اجرایی پروژه احداث تونل در این مسیر ارتباطی زیبا وگردشگری جنوب استان اردبیل آغاز خواهد شد.

وی گفت: در حالی که پیش از این طول تونل یک هزار ۸۵۰ متر در نظر گرفته شده بود، با مطالعات جدید ۳۰۰متر به مجموع طول تونل اضافه شده و این تونل با دو دهنه تونل یک هزار و ۸۵۰ متری و ۳۰۰ متری در مسیر راه ارتباطی خلخال به اسالم احداث خواهد شد.

حیدری گفت: با توجه به اخذ ماده ۲۳ ردیف اعتباری ملی برای این پروژه در حال حاضر هیچ مانعی برای آغاز عملیات اجرایی احداث تونل در مسیر راه ارتباطی خلخال به اسالم وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین درباره نواقص موجود در بلوار ورودی از سمت اسالم به خلخال گفت: در صورت تعیین تکلیف الحاق بخشی از محدوده روستای خوجین به شهر خلخال بسیاری از مشکلات مربوط به ادامه عملیات اجرایی بلوار شهید سردار سلیمانی در مبداء ورودی شهر خلخال از سمت استان گیلان حل خواهد شد.