1

احداث تصفیه‌خانه سد یامچی اردبیل با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: عملیات عمرانی ساخت تصفیه‌خانه یامچی اردبیل با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار به زودی آغاز می‌شود.

جبرئیل رمضانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: احداث ایستگاه پمپاژ، احداث برج آبگیر سدیامچی و خط انتقال دوم از برج آبگیر اقداماتی است که در راستای حل مشکلات بخش فیزیکی آب و افزایش کیفیت آب خام و کاهش استفاده از اقلام شیمیایی انجام شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان اردبیل افزود: برای ارتقای تصفیه‌خانه آب آشامیدنی اردبیل به سیستم نوینDAF نیز مطالعات اولیه انجام و بخشی از مراحل اجرایی نیز پیش رفته است که امیدواریم امسال به صورت کامل این سیستم نیز به بهره‌برداری برسد تا شاهد افزایش کیفیت آب آشامیدنی اردبیل باشیم.

وی ادامه داد: این سد با توجه به شرایط مخزن آن قادر به تامین توام آب آشامیدنی و کشاورزی شهرستان نیست و برای جبران کسری آن اقدامات توسعه‌ای در دستور کار قرار دارد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: هم اکنون کنترل تلفات آب ناشی از آبرسانی، مدیریت مصرف آب آشامیدنی وکشاورزی اولویت اساسی است که باید همگان در این زمینه مشارکت جدی داشته باشند.

رمضانی اضافه کرد: مصرف آب آشامیدنی شهر اردبیل که از سد یامچی تامین می‌شود، نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و ضروری است شهروندان هم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.