1

۵۰۵ هکتار زمین برای ساخت مسکن در استان اردبیل تامین شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در این استان ۵۰۵ هکتار زمین تامین شد.

محبوب حیدری افزود: زمین مورد نیاز برای ساخت نهضت ملی مسکن در تمام شهرستان‌ها مشخص شده و هیچ نگرانی درباره تامین زمین برای ساخت واحدها ی مسکن ملی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در شهر اردبیل در مرحله اول زمین برای ساخت پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مشخص شده و تاکنون هم ۱۷هزار و ۷۷۶ متقاضی وجه اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در راستای ایجاد فرصت برای متقاضیان طرح‌های حمایتی تولید مسکن در شهر اردبیل مهلت واریز مرحله دوم آورده نقدی متقاضیان تا پایان خرداد ماه سال‌جاری تمدید شد.

وی با بیان اینکه اولویت تخصیص طرح، امتیاز مبالغ واریزی با تقدم زمان واریز ملاک عمل قرار می‌گیرد افزود: به دلیل تأخیر در موضوع واریز وجوه به هیچ وجه قصد ما حذف اسم افراد از لیست متقاضیان نهضت ملی مسکن نیست بلکه تلاش ما بر این است تا متقاضیان را ترغیب به پرداخت مبلغ مورد نظر کنیم که قطعاً بر اساس این پرداختی‌ها اولویت انتخاب با متقاضیان پرداخت وجه خواهد بود.

حیدری اظهار کرد: واریز مبالغ اولیه مرحله اول و دوم آورده نقدی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهر اردبیل بصورت یکجا بلامانع است و متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اگر قصد خانه‌دار شدن در سریع‌ترین زمان را دارند، باید آورده خود را به موقع پرداخت کنند.

این مقام مسئول گفت: منابع مورد نیاز برای ساخت مسکن در این طرح از ۲ محل تأمین می‌شود که بخش اول مربوط به تسهیلات بانکی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان در شهر اردبیل و ۳۰۰ میلیون تومان در سایر شهرها است که بانک عامل نسبت به تأمین آن اقدام کرده است.

وی دومین محل تأمین منابع برای ساخت این واحدها را آورده اشخاص اعلام کرد و گفت: اگر آورده اشخاص دچار نقصان و یا چالش شود ، قطعاً در احداث و تکمیل این پروژه با چالش‌هایی روبه‌رو خواهیم شد و ضروری است به سرعت پرداختی‌ها انجام شود.