1

بنیاد مسکن اردبیل بیش از سه هزار واحد مسکن در دست ساخت دارد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: ساخت سه هزار و ۲۸۲ واحد مسکن استان در قالب نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده این اداره کل قرار گرفته است.

حامد کیخسروی اظهار کرد: ۲۴شهر از مجموع ۳۱ شهر استان در ردیف شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر هستند که عملیات ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در این شهرها برعهده بنیاد مسکن است و تلاش می‌کنیم این واحدها را در موعد مقرر تحویل متقاضیان بدهیم.

وی اضافه کرد: در شهرهای ۱۰۰هزار نفر جمعیت، در مجموع ۳۰ هزار و ۳۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد پنج هزار و ۴۷۸ نفر حائز شرایط لازم برای مسکن شدند.

کیخسروی گفت: بنیاد مسکن استان اردبیل در قالب طرح بنیاد ساخت سه هزار و ۲۸۲ واحد و در قالب گروه ساخت ۲ هزار و ۵۸۰ واحد در شهرهای مختلف استان در دست اجرا دارد.

۱۰۶واحد برای خانواده های دارای ۲فرزند معلول احداث شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون ۱۰۶ واحد مسکن برای خانواده‌های ۲ معلول و بیشتر در این استان احداث شده است، افزود: در چهارچوب تفاهم‌نامه‌ای که بین بنیاد مسکن و بهزیستی در سطح ملی و استانی امضا شده است، با معرفی سازمان بهزیستی خانواده‌های ۲ معلول و بیشتر صاحب خانه می‌شوند.

کیخسروی اظهار کرد: برای خانه‌دار شدن جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد به ویژه ایتام و نیازمندان تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت ۲۲ واحد مسکن از سال ۱۳۹۸ در استان امضا شده و مصمم هستیم این واحدها را به زودی تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با همراهی خیرین و از محل حساب ۱۰۰ امام ساخت خانه، تعمیر و رهن واحدهای مسکونی برای محرومان جزو اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن بوده و در این زمینه همزمان با دهه حساب ۱۰۰ امام و سالروز تشکیل بنیاد مسکن، ۳۶ واحد مسکن محرومان افتتاح شد و یا در مرحله تحویل به خانواده‌های نیازمند است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه ۶۴ درصد واحدهای روستایی این استان مقاوم‌سازی شده است ، افزود: میانگین کشوری در مقاوم سازی مسکن روستایی ۵۰ درصد است که این استان ۱۴ درصد از میانگین کشوری جلو است.

وی با بیان اینکه تا سال ۱۴۱۰ مسکن تمام روستاهای استان مقاوم‌سازی می‌شود، گفت: سهمیه استان برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی چهار هزار واحد است که از این تعداد ۲ هزار و ۴۵۵ واحد برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

کیخسروی اظهار کرد: ۵۰ درصد این واحدها به مرحله عقد قرارداد رسیده و امیدواریم تمام تسهیلات سهمیه استان با همکاری ۹ بانک عامل بزودی پرداخت شود.

وی میزان تسهیلات مقاوم‌سازی و بازسازی مساکن روستایی را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات با نرخ سود پنج درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.