1

انتخابات و جاذبه های مجلس

جاذبه‌های حضور در مجلس شورای اسلامی در قامت نماینده مردم، خیلی‌ها را برای ورود به عرصه رقابت انتخاباتی مصمم کرده‌است.

از آغاز سال ۱۴۰۲ کسانی که برای رسیدن به صندلی مجلس کمر همت بسته‌اند فعالیت برای مطرح شدن و جذب اعتماد عمومی را شروع کرده و این‌که تا چه حد در قصد و هدف خود موفق می‌شوند تنها با گذشت زمان امکان جواب‌گویی میسر خواهد شد.

نمایندگی مجلس شاخصه‌هایی را طلب می‌کند. خواست دل و یا حس برتری جویی و یا برخورداری از وضعیت مالی مناسب قادر نیست فردی را حایز شرایط پوشیدن جامه‌ی فاخر و پر مسئولیت نمایندگی مردم نماید.

مسئولیت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی با نهادها و سازمان‌ها از جمله شورای شهر متفاوت است. موفقیت در مجلس کارنامه‌ای موفق، پیشینه‌ای قابل‌قبول و جایگاهی مناسب در سطح جامعه را طلب می‌کند.

در شرایط موجود جامعه و ضرورت حضور افراد کارآمد و توانا در صحنه انتخابات و به‌منظور جلوگیری از هرگونه ریخت‌وپاش و خرج‌های اضافی باید افرادی قدم در صحنه انتخابات بگذارند که حداقل این شاخصه‌ها را در خود سراغ داشته باشند.

از نقش کسانی که ایام و ماه‌های منتهی به انتخابات را بهترین فرصت برای بهره‌برداری‌ها می‌دانند در تحریک افراد برای حضور در صحنه و تحمل هزینه‌های گزاف و بی‌اثر نباید بی‌تفاوت گذشت. این قبیل افراد به فکر خود هستند تا فکر جامعه و مردم.

از کسانی که جز پول راه دیگری برای شلوغ کردن اطراف خود سراغ ندارند انتظار کارامدی رعایت عدالت و رفتار منطقی بیهوده خواهد بود.

مولا علی‌بن‌ابیطالب(ع) می‌فرماید: “هرکس خود را در جامعه بر دیگران مقدم بدارد درحالی‌که بداند افراد لایق‌تر از او هستند، قطعاً او به خدا و پیامبر و مؤمنان خیانت کرده‌است”.