1

پرداخت ۹۰۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۶ در استان اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل از پرداخت ۹۰۰میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی و کارفرمایی در استان از محل اجزای یک و ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

یاسر عبداللهی عابد در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان بیان کرد: ۹۰۰میلیارد تومان تسهیلات از محل اجزای یک و ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ در استان اردبیل پرداخت شده که این میزان تسهیلات تاکنون برای طرح‌های خوداشتغالی و کارفرمایی پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به تمدید مهلت پرداخت این تسهیلات، لازم است دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و کارفرمایی اقدام کنند.

دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها پرداخت تسهیلات را تسریع کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: پرداخت این تسهیلات در ایجاد و تثبیت اشتغال حائز اهمیت بوده و تسریع اقدامات دستگاه‌ها و بانک‌ها در پرداخت آن لازم است.

عبداللهی عابد در ادامه با اشاره به نیازمندی برخی کارخانه‌ها به نیروی کار دارای تخصص علمی و عملی، گفت: دستگاه‌های مرتبط با واحدهای تولیدی باید نسبت به احصای این قبیل رشته‌های شغلی اقدام و به دانشگاه علمی – کاربردی و مراکز فنی‌وحرفه‌ای معرفی کنند.

گفتنی است؛ در این نشست هر یک از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل، گزارشی از اقدامات خود را در خصوص معرفی و پرداخت تسهیلات به طرح‌های متقاضیان ارائه کردند.