1

نیازهای بهداشتی و درمانی بیله‌سوار تأمین می‌شود

استاندار اردبیل گفت: تأمین بخشی از نیازهای اساسی مردم شهرستان بیله‌سوار در حوزه بهداشت و درمان از جمله خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن، تکمیل درمانگاه تأمین اجتماعی و استقرار پزشکان متخصص، طی هفته‌ها و ماه‌های آینده انجام می‌شود.

به گزارش دنیای اردبیل به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: برای خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن مورد نیاز شهرستان بیله‌سوار، وزارت بهداشت ۳میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده و اعتبار دیگری افزون بر ۴میلیارد تومان تأمین خواهد شد تا طی ماه‌های آینده این دستگاه تشخیص درمانی در شهرستان بیله‌سوار خریداری شود.

وی افزود: بودجه درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان بیله‌سوار به ۴۰میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و تا پایان هفته جاری در رابطه با تکمیل این مرکز درمانی تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد و جهت استقرار پزشکان متخصص در شهرستان بیله‌سوار، ۱۴ واحد مسکونی پیش‌بینی شده است که با بهره‌برداری از ۸ واحد طی هفته‌های آینده، پزشکان متخصص در شهرستان مستقر خواهند شد.

تعیین تکلیف واگذاری اراضی کشت‌وصنعت به عشایر در قالب تعاونی

استاندار اردبیل تصریح کرد: تعیین تکلیف واگذاری اراضی کشت‌وصنعت به عشایر منطقه در قالب تعاونی در حال انجام است و اخیرا ۳ تعاونی واگذار شده و پیش از این ۶ تعاونی دیگر هم واگذار شده بود و واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین به لحاظ حقوقی مشکلاتی داشته که در صدد رفع این اشکالات و اتخاذ تصمیمات درست هستیم.

عاملی ادامه داد: تأمین زیرساخت‌های لازم جهت رشد و پیشرفت استان اردبیل بسیار مهم است و پس از تأمین زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری نقش بسیار اساسی در پیشرفت دارد که انتظار داریم اصحاب رسانه استان‌ رفع موانع حضور سرمایه‌گذاران را مطالبه‌گری کنند.

درباره منطقه آزاد استان اردبیل تمرکز بر روی اجرای قانون است

وی گفت: در موضوع منطقه آزاد استان اردبیل، پس از بررسی مسئله در سطح مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، سرانجام تصمیم ملی مبنی بر این شد که قانون اجرا شود و تمرکز دولت مرکزی و محلی بر روی این موضوع است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به ارزیابی‌های انجام‌شده، مردم شهرستان بیله‌سوار نارضایتی‌هایی از برخی مدیران شهرستانی دارند که لازم است فرماندار بیله‌سوار این موضوع را به‌شکل کامل بررسی کند تا در صورت نیاز تغییرات مدیریتی انجام شود.