1

عملکرد مثبت صفری در ایجاد نشاط اجتماعی

عیار یک مسئول برای طرفداران و هواداران ورزش و فوتبال موقعی مشخص می‌شود که با گام‌های مثبت و اقدامات تأثیرگذار، تحرک در عرصه ورزش را موجب شود.

هر مسئولی که توجه به نیازها و استعدادهای ورزشی شهر و ایجاد شور و نشاط شهروندی را در دستور کار قرار بدهد به چهره محبوب جامعه ورزش تبدیل می‌شود.

محمود صفری شهردار اردبیل از جمله مسئولانی است که هم‌زمان با قبول مسئولیت و برنامه‌ریزی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و به‌خصوص مبارزه با فساد و ریخت‌وپاش مالی نگاه به ورزش و حمایت از رشته‌های مختلف ورزشی را در راستای ایجاد بستری مناسب برای پویایی جوانان شهر مورد توجه قرار داد.

وقتی در سال‌های اخیر با کم‌لطفی مسئولان وقت، سرنوشت تیم ریشه‌دار و باسابقه شهرداری در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و به‌مرور زمان، همه گذشته درخشان و خاطره‌انگیز آن به فراموشی سپرده شد در اردوی فوتبالی‌ها و هواداران صادق و بی‌ادعای تیم شهرداری غم و غصه‌ای بزرگ حاکم گردید.

از یاد و خاطره فوتبال‌دوستان نحوه برخورد مسئولان استان و به‌خصوص استانداران وقت در هشت سال حکومت دولت تدبیر و امید با تیم فوتبال شهرداری فراموش نخواهد شد. در کنار این قبیل رفتارهای سؤال‌برانگیز بود که زمینه زمین‌گیر شدن این تیم را فراهم کردند و علی‌رغم فریادهای هواداران با بهانه قرار دادن این نامه یا آن دستور، برای مختومه کردن پرونده تیمی ریشه‌دار و پرطرفدار اقدام نمودند.

محمود صفری وقتی در بازدید از مجموعه فرهنگی ورزشی شهرداری از تولد دوباره‌ی تیم شهرداری خبر داد امیدها برای احیای عشق فوتبالی‌های اردبیل افزایش پیدا کرد.

محمود صفری با حمایت شورای شهر برای توسعه فوتبال پایه و احیای تیم ریشه‌داری چون شهرداری فصل جدیدی در فعالیت‌های ورزشی مجموعه شهرداری گشود و با این کار برای تحقق خواسته به حق فوتبال‌دوستان اردبیل گام‌های اساسی برداشت.

پاسخگویی به مطالبه گسترده علاقه‌مندان به فوتبال نقطه مثبت و خدمتی ماندگار به شمار می‌رود. برای یک هواداری که سال‌ها با تیم شهرداری زندگی کرده و از نتایج مثبت‌اش انرژی گرفته و با شکست‌هایش اشک از چشم‌هایش جاری شده کلید خوردن احیای تیم بهترین هدیه به شمار می‌رفت.

تیم فوتبال شهرداری در سال‌های نه‌چندان دور از ۱۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه تختی پذیرایی می‌کرد. در مقطعی این نعمت را از فوتبالی ها سلب کردند ولی محمود صفری برای بازگرداندن آن روزهای خوش اقدام نمود و مسلماً به‌مرور برای قرار گرفتن تیم در جایگاهی مطلوب و مورد قبول هواداران از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

امسال شهرداری در یک هفته مانده به آغاز رقابت‌های لیگ برتر استان شکل گرفت و بدین‌وسیله جرقه فعالیت آن زده شد و زمینه برای توسعه فعالیت‌اش فراهم گردید.

محمود صفری نام خود را در تاریخ ورزش اردبیل در کنار شهرداران دوستدار ورزش منطقه ثبت کرد. بهره‌برداری از همه امکانات صنعتی، اقتصادی و فرهنگی نیازمند نیروی انسانی سالم، فعال و سرحال می‌باشد و تنها ورزش است که می‌تواند در تربیت و پرورش منابع انسانی شش‌دانگ مؤثر واقع شود.

از هر مسئول و دست‌اندرکار باید به اندازه‌ای امکانات، فضاهای در اختیار و همکاری‌های بین دستگاهی انتظار داشت. مقایسه شهرداری اردبیل با تهران و اصفهان مقایسه‌ای با منشأ عناد و دلخوری است. عملکرد شهرداری اردبیل در مقایسه با شهرداران قبلی این منطقه می‌تواند جواب بسیاری از سؤال‌ها و موضع‌گیری‌ها را بدهد.

امید است در چارچوب مقررات موجود و به‌دور از هرگونه جانبداری‌های مغرضانه و صرفاً با هدف کمک به پیشرفت فوتبال و احیای تیم شهرداری و انجام وظایف قانونی در قبال ورزش همگانی و قهرمانی، شهرداری اردبیل بتواند در جلب رضایت شهروندان و علاقه‌مندان به فوتبال عملکرد مثبتی از خود به یادگار بگذارد.

تعریف جایگاهی خاص برای تیم شهرداری اردبیل در رقابت‌های لیگ کشوری و حمایت از حضور مقتدرانه در رقابت‌های فصل آینده، حداقل انتظار هواداران از دست‌اندرکاران باشگاه شهرداری می‌باشد.(