1

مطالعات آمایش سرزمینی و توسعه استان اردبیل ابلاغ شد

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: مطالعات آمایش سرزمینی و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌های این  استان در قالب مجلد به فرمانداران ۱۲ شهرستان ابلاغ شد.

داود شایقی اظهار کرد: با ابلاغ مطالعات آمایش سرزمینی استان تلاش بر این است تا طرح‌های توسعه‌ای براساس افق ۵، ۱۰ و ۱۵ ساله براساس این سند تهیه و تدوین شود.

وی گفت: در کنار تدوین سند آمایش سرزمینی مطالعات توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌های استان اردبیل ابلاغ شد تا در شهرستان‌ها نیز فرمانداران و مدیران برنامه‌های توسعه‌ای و تحولی را انجام دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: در قالب سند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی ۷۰۳ روستای استان مورد مطالعه دقیق در ابعاد اقتصادی و اشتغال قرار گرفته تا تحرک بیشتری را در روستاها با محوریت تولید و جلوگیری از مهاجرت‌ها شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در این مطالعات تحلیل‌های دقیق اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی، منابع طبیعی، ساختار سکونتی، مخاطرات زیست محیطی، راهبردهای توسعه استان و همچنین شناسایی اهداف بنیادین و تبیین چشم انداز کلان استان در هشت فصل در نظر گرفته شده است.

شایقی بیان کرد: این مطالعات به صورت دقیق هدف‌گذاری شده تا اهداف مورد نظر در ساختار تحول‌آفرین در استان اردبیل محقق شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: در بخش روستایی نیز مدل‌های توسعه فضایی، توسعه اقتصادی با محوریت اقتصاد مقاومتی، توسعه پایدار روستاها ، الگوهای ارائه شده، الگوهای نظری و روش‌های آماری و نمونه‌گیری مستند مورد توجه قرار گرفته تا توسعه پایدار مناطق روستایی را با یک نظام اقتصادی تحول‌آفرین شاهد باشیم.