1

بیش از پنج تن مرغ قاچاق در مشگین‌شهر کشف شد

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان مشگین‌شهر موفق به کشف پنج تن و ۶۲۰ مرغ زنده قاچاق به ارزش بیش از سه میلیارد ریال شدند.

به گزارش روابط عمومی نیروی انتظامی استان ، سردار جواد تقوی  با اعلام این خبر اظهار کرد: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم و پیشگیری از توزیع خارج از شبکه، ماموران پلیس آگاهی مشگین‌شهر از انتقال یک محموله مرغ زنده قاچاق به خارج از استان از محور مشگین‌شهر – اهر مطلع شدند.

وی اضافه کرد: ماموران با انجام بررسی‌های تخصصی و اقدامات اطلاعاتی پس از اطمینان از صحت گزارش‌های دریافتی با هماهنگی قضایی محور مشگین‌شهر – اهر را با تشکیل اکیپ‌های عملیاتی پوشش انتظامی دادند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: در این عملیات ماموران پلیس آگاهی شهرستان مشگین‌شهر با کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه کامیونت حامل مرغ زنده قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

سردار تقوی اضافه کرد: ماموران در بازرسی از این کامیونت پنج هزار و ۶۲۰ کیلوگرم مرغ زنده قاچاق را که با هدف توزیع خارج از شبکه حمل می‌شد، کشف کردند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را سه میلیارد و ۹۱ میلیون ریال اعلام کردند، ادامه داد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل دستگاه قضایی شد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل همچنین گفت: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و افزود: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

سردار تقوی با تاکید به برخورد قاطع و قانونی پلیس با قاچاقچیان، سودجویان و محتکران از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در خصوص احتکار و قاچاق کالا را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.