1

رونمایی از دو کتاب در حوزه دفاع مقدس

طی آئینی به همت حوزه هنری استان اردبیل و با حضور مسئولان ملی و محلی، ۶ نویسنده حوزه دفاع مقدس با هدف پاسداشت اصحاب قلم متعهد به ارزش‌های ملی و انقلابی تجلیل شدند و از ۲ کتاب حوزه ایثار و شهادت رونمایی شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در آئین رونمایی از کتاب صوتی “حاج جلال ” روایت احوال پدر شهیدان حاج بابایی از استان همدان و کتاب “چشم و چراغ” روایت ایثار و ایستادگی پدران و مادران شهدای استان اردبیل، در موزه شهدای دفاع مقدس این استان اظهار کرد: امروز با جنگ روایت‌ها مواجه هستیم و نویسندگان و روایتگران باید روایات صحیحی از دفاع مقدس ارایه کنند.

حمید رضا حاجی بابایی افزود: اصحاب قلم باید تصویرسازی‌ها و محتواهایی از دوران طلایی دفاع مقدس را با بهترین نحو نگارش کرده و به صورت امانت‌هایی گرانبها به نسل‌های بعدی یادگار بگذارند تا در نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر موثر واقع شود.

وی با نقل خاطراتی از شهیدان سلیمانی و همدانی، ادامه داد: جبهه استکبار تلاش می‌کند تا فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس را کم رنگ‌تر گرداند اما روایتگران و ایثارگران دوران بی بدیل جبهه و جهاد، اجازه نخواهند داد تا ارزش‌های ایثار و شهادت به تاراج برود.

علت واقعه کربلا بی بصیرتی امت بود

در این برنامه که به همت حوزه هنری استان اردبیل ترتیب یافته بود، علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بصیرت دینی و انقلابی در دفع شر و توطئه دشمنان، بسیار حائز اهمیت است و بی بصیرتی در تاریخ اسلام سبب شد تا واقعه کربلا رقم بخورد.

وی ادامه داد: ما هر چه نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، بصیرت و بینش کافی داشته باشیم، دچار لغزش و تساهل در دفاع و پاسداشت از آنها نخواهیم شد و استان اردبیل به واسطه استقرار حکومت شیعی و همچنین تحکیم وحدت ملی در دوره صفویان، دو حق بزرگ بر گردن ایران اسلامی دارد.

وی به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیز اشاره و اظهار کرد: این مشکلات و موانع را قبول داریم و لمس می‌کنیم اما ریشه و علت این مسائل، در فاصله گرفتن از فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی است و باید به آن فرهنگ و مبانی، بیشتر توجه کنیم.

تولید ۱۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان اردبیل

مرتضی سرهنگی از بنیانگذاران داستان نویسی دفاع مقس در ایران نیز در این آئین اظهار کرد: باید در ترسیم و انتقال وقایع جنگ تحمیلی به نسل‌های نو، از شکل ظاهری نبردها خارج شده و به باطن و انگیزه‌های معنوی رزمندگان اسلام در دفاع از ارزش‌ها بپردازیم.

او با قدردانی از پیشتازی استان اردبیل با تولید ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس اظهار کرد: باید در مسیر ارج گذاری به ارزش‌های ملی، روایت‌های صادقانه ای از دوران جنگ تحمیلی و فرهنگ دفاع ملت ایران را فراهم و به نسل‌های آینده ارایه کنیم.

در پایان این آئین از کتاب‌های صوتی و مکتوب یاد شده رونمایی شد و ۶ نویسنده مطرح حوزه دفاع مقدس در استان اردبیل نیز مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.