1

احیای فوتبال گل کوچک در استان، اگر اجازه بدهند

فوتبال گل کوچک با محوریت فدراسیون ورزش‌های همگانی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی از موافقت وزارت ورزش و جوانان برای احیای فوتبال گل کوچک تحت نظارتاین فدراسیون خبر داد.

در سال‌های نه‌چندان دور گل کوچک یکی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دار‌ترین رشته‌های ورزشی بود که در سطح محلات و گذرگاه‌ها از رونق بیشتری برخوردار بوده‌است. در هر کوی ‌و برزن با دو دروازه و یک توپ پلاستیکی بساط گل کوچک پهن می‌شد و ساعت‌ها انجام این بازی شور و نشاط خاصی بر هر منطقه می‌بخشید.

این رشته زیبا و پر تحرک سال‌ها به دلایل مختلف فعالیتش محدود شد و گستردگی و عظمت خود را از دست داد. فدراسیون ورزش‌های همگانی با موافقت وزارت ورزش و جوانان برای احیای این رشته اقدام کرده‌است و مسلما در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها با برنامه‌ریزی هیئت ورزش‌های همگانی، رونق بازار فوتبال گل کوچک در جذب بیشتر جوانان و بزرگسالان به ورزش و فعالیت‌های بدنی تأثیرگذار خواهد بود.

هیئت ورزش‌های همگانی استان اردبیل با توجه به عملکرد موفقی که در سال‌های اخیر داشته است مطمئناً در گسترش این رشته، برنامه‌ریزی خواهد کرد. وقتی مینی فوتبال براساس قوانین موجود تحت نظر فدراسیون همگانی فعالیت خود را آغاز کرد در همان گام اول هیئت فوتبال استان اردبیل در قبال آن موضع‌گیری نمود و مدارس فوتبال و دیگر وابستگان به هیئت را از حضور در رقابت‌های مینی فوتبال منع کرد. اقدام هیئت فوتبال در آن مقطع نمونه بارزی از رفتارهای خودمحورانه و پشت کردن به مقررات جاری در ارتباط با مینی فوتبال و همکاری هیئت‌های ورزشی برای گسترش ورزش بود.

امیدواریم این‌بار در قبال گل کوچک و واگذاری اداره امور آن به فدراسیون ورزش‌های همگانی برآشفته نشویم و اظهار نظر در مورد فوتبال، چه گل بزرگ و چه مینی و چه گل کوچک را فقط در حیطه خود تلقی ننماییم.

وزارت ورزش، مسئولیت امور مربوط به مینی فوتبال و گل کوچک را به فدراسیون و هیئت‌های ورزش همگانی سپرده است و استان ما تافته جدابافته‌ای نیست که این مصوبات را نپذیرد و در قبال عملکرد هیئت ورزش‌های همگانی سنگ‌اندازی نماید.

رقابت‌های فوتبال گل کوچک در کنار فعالیت گسترده مینی فوتبال می‌تواند برای رونق بخشیدن به فضاهای ورزشی و جذب علاقه‌مندان بیشتر میادین موفق عمل نماید. ان‌شاءالله.