1

تلاش برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: یک هزار و ۲۰۰ طرح عمرانی و اقتصادی در این استان در دست اجرا است که از این تعداد تکمیل ۱۸ طرح مهم در اولویت قرار دارد.

داود شایقی، راه‌آهن اردبیل – میانه، توسعه شبکه بزرگراهی، تامین آب کشاورزی و شرب از جمله تکمیل سدهای کوثر ، عمارت و طرح‌های آبرسانی را از جمله طرح‌های اولویت‌دار عمرانی استان ذکر کرد.

وی در خصوص جذب اعتبارات عمرانی در استان اظهار کرد: استان اردبیل در جذب اعتبارات عمرانی و همچنین مصوبات سفر رئیس‌جمهور جزو پنج استان پیشرو کشور است که عملکرد مناسبی را در یک سال گذشته داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همچنین از توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۲ با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها خبر داد و گفت: قرار است ۶ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار استانی بین ۱۲ شهرستان و بر اساس اولویت‌های تعیین شده توزیع شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این ۸۰ درصد منابع و اعتبارات کشور به صورت متمرکز از طریق برنامه و بودجه و توزیع ۲۰ درصد دیگر اعتبارات هم در اختیار استان‌ها است که توزیع می‌شود.

شایقی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد اعتبارات سال گذشته جذب شده و مابقی نیز تا آخر شهریورماه جذب خواهد شد، یادآورشد: تاکنون تنها برای طرح راه‌آهن اردبیل – میانه ۱۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال منابع تخصیص یافته است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: برای راه‌های مواصلاتی استان با هدف ارتقا به بزرگراه نظیر بزرگراه اردبیل – سرچم، تونل حیران، کلور – درام و گرمی – بیله‌سوار چهار تا پنج برابر اعتبار مصوب منابع از طریق ردیف‌های ملی تخصیص یافته است.

شایقی همچنین گفت: اموال مازاد ۱۷ دستگاه اجرایی استان به فروش رسیده و منابع حاصل از آن صرف تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان که از سال‌ها قبل معطل مانده است، خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه مطالعات آمایش سرزمینی و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌های این استان در قالب مجلد به فرمانداران ۱۲ شهرستان ابلاغ شد ، افزود: با ابلاغ مطالعات آمایش سرزمینی استان تلاش بر این است تا طرح‌های توسعه‌ای بر اساس افق ۵، ۱۰ و ۱۵ ساله تهیه و تدوین شود.

وی گفت: در کنار تدوین سند آمایش سرزمینی مطالعات توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌های استان اردبیل ابلاغ شد تا در شهرستان‌ها فرمانداران و مدیران نیز برنامه‌های توسعه‌ای و تحولی را انجام دهند.