1

فعالیت سه دفتر خدمات مسافرتی اردبیل تعلیق شد

کمیته نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل فعالیت سه دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری را به حالت تعلیق درآورد و با فعالیت مجدد ۲ دفتر دیگر موافقت کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل خبرنگار ایرنا گفت: امروز ۱۰ پرونده دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کمیته نظارت بر این دفاتر بررسی شد و با توجه به تخلفات صورت گرفته از جمله عدم تمدید پروانه فعالیت ، مجوز سه دفتر به حالت تعلیق درآمد.

یحیی نجارقابل افزود: همچنین در خصوص ۲ دفتر خدمات مسافرتی که در حال تعلیق بودند، با توجه به اصلاح ایرادات و دریافت پروانه بهره‌برداری، نسبت به رفع تعلیق آنها اقدام شد و پرونده ۲ درخواست تاسیس دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری دیگر نیز در این جلسه بررسی شد.

وی با اشاره به مسئولیت دفاتر در برگزاری تورهای طبیعت‌گردی و لزوم رعایت قوانین مربوطه، ادامه داد: رعایت مفاد آیین‌نامه نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای همه دفاتر دارای مجوز بند ب الزامی است و در صورت عدم رعایت طبق قانون برخورد لازم انجام می‌شود.

طبق اعلام انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل ۶۵ آژانس مسافرتی و گردشگری مجوزدار در این استان زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

استان اردبیل در شمال ایران با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، اقتصادی و مذهبی از مقاصد اصلی گردشگران خارجی و داخلی است.