1

دستگیری شکارچیان متخلف در خلخال

 ماموران یگان حفاظت محیط زیست نمین هنگام گشت‌زنی موفق به دستگیری چهار نفر متخلف زنده‌گیری بلدرچین وحشی در این شهرستان شدند.

به گزارشاز روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست نمین روز شنبه گفت: این افراد به طور غیرمجاز و به وسیله تور و موتور سیکلت اقدام به صید و شکار بلدرچین وحشی می‌کردند که با اطلاع‌رسانی به‌موقع همیاران شبانه توسط یگان حفاظت محیط زیست نمین دستگیر شدند.

اکبر قنبری با بیان اینکه پرنده‌ها در زیستگاه خود رهاسازی شدند ، افزود: از این افراد هشت قطعه بلدرچین زنده، پنج رشته تور زنده‌گیری بلدرچین و سه عدد تیپچه کشف و ضبط شد و پرونده تخلف به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع داده شد.

وی اظهار کرد: هرگونه صید و زنده‌گیری غیرمجاز پرندگان وحشی اعم از بلدرچین ، سهره و پرندگان شکاری بر اساس مواد ۱۰ تا ۱۳ قانون شکار و صید ممنوع بوده و در صورت مشاهده متخلفان بر اساس قوانین مربوطه به مراجع قضایی معرفی و به جزای نقدی و حبس محکوم خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به جوجه‌آوری پرندگان بلدرچین در حاشیه جنگل فندقلو و مزارع شهرستان نمین و سوءاستفاده متخلفان، از مردم خواست هرگونه تخلف شکار و صید را از طریق شماره تلفن ۱۵۴۰ گزارش دهند.

از مجموع مساحت استان اردبیل ۱۰ درصد آن جزو مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت اداره کل محیط زیست استان است.

در مجموع ۴۵۶ هزار هکتار از مساحت استان اردبیل تحت حفاظت محیط زیست است که از این میزان ۱۷۴ هزار هکتار از مساحت استان جزو مناطق حفاظت شده و ۲۸۲ هزار هکتار منطقه شکار ممنوع می‌باشد.