1

۳۸ مرکز خدمات جهاد کشاورزی استان اردبیل واگذار می‌شود

 سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های انسانی استان برای توسعه بخش کشاوزی خبر داد و گفت: ۳۸ مرکز خدمات جهاد کشاورزی این استان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

نوبخت اژدر اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در بخش کشاورزی وجود دارد فارغ‌التحصیلان جوانی است که در رشته‌های مختلف زراعت ، باغبانی ، آب و خاک و امور دام می‌توانند منبع خدمات ارزشمندی به بخش کشاورزی شوند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در زمینه‌های زراعت ، باغبانی و آب و خاک و دامداری در استان داریم که برنامه‌ریزی مدون و کارآمد در بخش خصوصی می‌تواند زمینه اشتغال این نیروهای متخصص را فراهم کرده و منجر به توسعه بخش کشاورزی استان شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با تاکید بر لزوم کاهش تصدی‌گری دولت و تاثیر آن در افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های آتی در بخش کشاورزی واگذاری تعداد ۳۸ مرکز خدمات جهاد کشاورزی استان به بخش خصوصی است و انتظار می‌رود با این اقدام از ظرفیت‌های انسانی موجود استان به نحو مطلوبی استفاده شود.

وی با بیان اینکه لازمه ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی استان پیوند دادن کارشناسان کشاورزی با تولیدکنندگان است، گفت: با افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی می‌توانیم به ارتقای کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی در استان امیدوار باشیم.

اژدری تصریح کرد: در صورت فراهم شدن زمینه حضور کارشناسان بخش کشاورزی در مزارع، در کنار افزایش کیفیت محصولات تولیدی، زمینه افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان نیز فراهم شده و این موضوع پای کشاورزان استان را به بازارهای صادراتی باز خواهد کرد.