1

گواهینامه موتورسواران در اردبیل یک روزه صادر می‌شود

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: طرح اخذ گواهینامه موتورسیکلت طی یک روز در شهرهای این استان صادر می شود.

سرهنگ سید حجت فتاحی  افزود: موتور سواران فاقد گواهینامه در استان اردبیل می‌توانند در کمتر از ۲۴ساعت گواهی رانندگی با موتورسیکلت را دریافت کنند.وی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از تردد موتورسیکلت سواران فاقد گواهینامه و افزایش ایمنی و رفاه حال موتور سواران در نقاط مختلف استان عنوان کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل اظهار کرد: متقاضیان باید توجه داشته باشند که تنها افراد دارای موتور سیکلت به شرطی که موتور به نام خودشان باشد می‌توانند با مراجعه به سایت آموزشگاه مجازی iranianmotorco.ir در این طرح شرکت و گواهینامه اخذ کنند.

وی بیان کرد: آزمون آیین نامه و آزمون عملی این دوره برای متقاضیان کاربردی و ویژه در نظر گرفته شده است و افسران شاغل با استفاده از تبلت به صورت شفاهی سوالات را از متقاضیان می پرسند و در صورت قبولی، افراد به مرحله بعد و مرحله عملی راه می یابند.

سرهنگ فتاحی با بیان اینکه این طرح برای مدت محدود اجرا می‌شود، اضافه کرد: از تمامی موتور سواران فاقد گواهینامه درخواست می شود از این فرصت استفاده کرده و در طرح گواهینامه آسان طی یک روز گواهینامه دریافت کنند.

وی با بیان اینکه نداشتن گواهینامه موتورسیکلت برای بسیاری از افراد بعد از حوادث موجب ایجاد مشکلات و گرفتاری آنها می شود، ادامه داد: این طرح فرصتی برای پیشگیری از اعمال برخورد قانونی با موتورسواران بدون گواهینامه است.