1

۱۵۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه های کشور آماده افتتاح است

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: ۱۵۰ واحد خوابگاه دانشجویان متاهل در دانشگاه‌های کشور به مناسبت هفته دولت آماده افتتاح است و در برخی استان‌ها نیز نظیر این طرح‌ها کلنگ زنی می‌شود.

علی خطیبی در آئین افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم در حمایت از نخبگان جوان بخصوص دانشجویان متاهل و تحصیلات تکمیلی، توسعه خوابگاه‌های متاهلی در تمام دانشگاه‌های کشور را در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: مشابه این پروژه در دانشگاه‌های دیگر کشور کلنگ زنی شده و یا مراحل ساخت را طی می‌کند و امیدواریم با ادامه این روند، مشکل مسکن دانشجویان تحصیلات تکمیلی و متاهلان را برطرف کنیم.

خطیبی اظهار کرد: برای استادانی که طی پنج سال اخیر در دانشگاه‌های کشور جذب شده اند، به منظور رفع مشکلات تحقیقاتی و پژوهشی آنها اعتبار خوبی را اختصاص داده و پرداخت کرده‌ایم و ۶ هزار استاد از این اعتبار پژوهانه بهره‌مند شده اند که امیدواریم نتیجه آن در دانشگاه‌ها نمایان شود.

اعتبار تکمیل طرح‌های نیمه تمام دانشگاه‌ها از سفرهای ریاست جمهوری تامین شد

او گفت: طبق سیاست‌های ابلاغی بالادستی، طرح‌های عمرانی نیمه تمام آموزش عالی باید در این دولت تکمیل شود و به همه دانشگاه‌ها اعلام شده است به جز خوابگاه متاهلی، طرح جدیدی شروع نشود تا همه طرح‌های عمرانی بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به اتمام برسد.

حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل سفرهای ریاست جمهوری برای تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام دانشگاه‌های کشور اختصاص یافته است که طبق زمانبندی به پروژه‌ها تزریق می‌شود و امیدواریم هرچه زودتر به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: امروز در استان اردبیل، خوابگاه متاهلی دانشگاه محقق اردبیلی به دانشجویان تحویل داده شد.