1

۴۰ نفر از محکومان جرایم غیرعمد و مالی استان اردبیل آزاد شدند

 رئیس کل دادگستری استان اردبیل از آزادی ۴۰ نفر از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد، با کمک‌های خیران نیک‌اندیش در اجرای طرح “هر مسجد یا هر هیات، آزادی یک زندانی” خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آزادی این زندانیان به‌مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه (س) و با مشارکت هیات امنای مسجد ابراهیم و هیات جان‌نثاران حضرت ابوالفضل (ع) اردبیل با حضور مسئولان قضایی ، ستاد دیه استان و اقشار مختلف مردم انجام شد.

وی از جامعه خیران به لحاظ کمک به ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم مالی و غیرعمد قدردانی کرد و گفت: مردم ولایی و حسینی اردبیل همواره در امور خیر پیشقدم بوده و تاکنون زمینه رهایی بسیاری از این محکومان از زندان‌های استان را فراهم کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: مردم اردبیل به ستاد مردمی دیه استان اعتماد دارند و کمک‌های آنها نزد ما امانت‌ است.

وی ادامه داد: وظیفه داریم با رعایت مفاد شیوه‌نامه‌ ستاد مردمی دیه کشور در آزادی زندانیان واجد شرایط جرایم غیرعمد و مالی امانت‌دار خوبی باشیم و برای حفظ این سرمایه مهم، باید اخبار و عملکرد مربوط به کمک‌های خیرین و تعداد زندانیان آزاد شده توسط این ستاد به صورت شفاف به عموم مردم اعلام شود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.