1

بنیاد مسکن اردبیل سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در دست ساخت دارد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر این استان به عهده این اداره کل گذاشته شده است.

حامد کیخسروی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۴ شهر از مجموع ۳۱ شهر استان در ردیف شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر هستند که عملیات ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در این شهرها بر عهده بنیاد مسکن است و تلاش می‌کنیم این واحدها در موعد مقرر تحویل متقاضیان شود.

وی اضافه کرد: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از بین ۳۵ هزار و ۵۸۲ نفر ثبت‌نام کننده ۹ هزار و ۹۵۰ نفر حائز شرایط شناخته شدند که از این تعداد پنج هزار و ۳۰۰ نفر آورده اولیه را واریز کردند.

کیخسروی ادامه داد: برای پنج هزار و ۸۰۰ متقاضی مسکن ملی ، زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن تعیین شده و در شهر اردبیل نیز در قالب شهرک سردار سلیمانی ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ واحد به همت بنیاد مسکن شروع شده است.

وی عدم استفاده از مسکن و زمین دولتی، عدم استفاده از تسهیلات ساخت مسکن و سکونت پنج ساله به همراه فرم “ج” سبز را از شرایط لازم برای ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد و گفت: تسهیلات ساخت مسکن ملی در اردبیل ۵۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها هم ۵۰۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و مدت باز پرداخت ۱۲ ساله از سوی بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون ۱۰۶ واحد مسکن برای خانواده‌های ۲ معلول و بیشتر در این استان احداث شده است، افزود: در چهارچوب تفاهم‌نامه‌ای که بین بنیاد مسکن و بهزیستی در سطح ملی و استانی امضا شده است، با معرفی سازمان بهزیستی خانواده‌های ۲ معلول و بیشتر صاحب خانه می‌شوند.

کیخسروی اظهار کرد: برای خانه‌دار شدن جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد به‌ویژه ایتام و نیازمندان تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت ۲۲ واحد مسکن از سال ۱۳۹۸ در استان امضا شده و مصمم هستیم این واحدها را به زودی تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با همراهی خیرین و از محل حساب ۱۰۰ امام ساخت خانه، تعمیر و رهن واحدهای مسکونی برای محرومان جزو اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن بوده و در این زمینه همزمان با دهه حساب ۱۰۰ امام و سالروز تشکیل بنیاد مسکن، ۳۶ واحد مسکن محرومان در استان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه گردیده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

بر اساس این گزارش سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این پروژه بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل ۵۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.