1

“حاج داود پیرعلایی” خیر اردبیلی درگذشت

حاج داود پیرعلایی خیر اردبیلی و مدیرعامل موسسه نگهداری معلولین حضرت ابوالفضل (ع) اردبیل درگذشت.

به گزارش ایرنا ، داود پیرعلایی در سال ۱۳۲۷ در خانواده‌ای مذهبی در یکی از محله‌های قدیمی اردبیل بدنیا آمد ، از نوجوانی در مغازه پدری خود واقع در بازار اردبیل فعالیت کرده و در کنار شغل خود اقدام به فعالیت‌های خداپسندانه کرد ، مرحوم پیرعلایی در دوران دفاع مقدس نیز به‌صورت داوطلبانه در جبهه حق علیه باطل حضور یافته و از میهن دفاع کرد.

از مهم‌ترین فعالیت‌های خیرخواهانه مرحوم داود پیرعلایی مدیرعاملی صندوق قرض‌الحسنه نبوی اردبیل ، عضو هیات مدیره انجمن ترک اعتیاد ، عضو هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان و عضو هیات مدیره ستاد دیه استان است. وی از سال ۸۲ تاکنون به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل مرکز توانبخشی حضرت ابوالفضل (ع) فعالیت کرد و در طول این سال‌ها خدمات ارزنده‌ای برای مددجویان و اقشار کم‌درآمد و زیرپوشش بهزیستی ارائه کرد.

موسسه خیریه حضرت ابوالفضل (ع) اردبیل با هدف توانبخشی و نگهداری شبانه‌روزی از ۲۷۰ معلول ذهنی ، جسمی و روانی فعالیت کرده و برای ۱۲۰ نفر اعم از پزشک متخصص ، پزشک عمومی ، کادر دفتری ، پرستار ، روانشناس ، مراقب و خدمات نیز زمینه اشتغال فراهم کرده است.

مرحوم پیرعلایی که به عنوان پدر معنوی معلولان اردبیل شناخته می‌شود ، در طول حیات خود تلاش زیادی برای احداث مرکز جدید نگهداری معلولین کرد که با زیربنای ۱۲ هزار متر مربع در چهار طبقه احداث می‌شود ، تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال از مازاد کمک‌های مردمی برای ساختن این مجموعه هزینه شده ، یک فاز آن به بهره‌برداری رسیده و برای تکمیل آن به مشارکت خیرین نیاز است.