1

افتتاح ۵۵ طرح اقتصادی در استان اردبی

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: به‌مناسبت هفته دولت ۵۵ طرح اقتصادی، کشاورزی و گردشگری با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۷۸۰ نفر در این استان بهره‌برداری شد.

یاسر عبداللهی عابد  افزود: این طرح‌ها شامل واحد تولیدی پروفیل فولاد، چندین واحد تولیدی مربوط به صنایع غذایی، یک واحد کارخانه پنبه پاک‌کنی و افتتاح فاز اول مجموعه گردشگری و تفریحی اردبیل است و در کنار آن چندین طرح سرمایه‌گذاری هم از سوی بخش خصوصی در استان کلنگ‌زنی شد.

وی از آغاز عملیات اجرایی سه طرح تولیدی در شهرستان کوثر خبر داد و گفت: توسعه، عمران و آبادانی استان با همت و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی روبه رشد و پیشرفت بوده و تلاش می‌شود با هم‌افزایی و همکاری بیشتر نهادها، تولید و اشتغال‌زایی در استان رونق بگیرد.

عبداللهی عابد رویکرد دولت سیزدهم را رویکرد حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران و کمک به کارآفرینان و فعالان اقتصادی اعلام کرد و افزود: در استان اردبیل در این ۲ سال با حمایت همه دستگاه‌های اجرایی سعی شده تا با حذف قوانین و مقررات مزاحم و مخل، امکان سرمایه‌گذاری برای فعالان اقتصادی استان فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سیستم داده مکانی در اردبیل اظهار کرد: این سیستم با همراهی ۲۴ دستگاه اجرایی در ۷۹ لایه تعریف شده و تمام اطلاعات حوزه سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های استان در این حوزه بارگذاری و به تفکیک شهرها، بخش‌ها و روستاها امکان جذب سرمایه‌گذاران ایجاد می‌شود.

عبداللهی عابد بیان کرد: مقرر است با تامین زیرساخت‌ها و توسعه فناوری‌های جدید، دستگاه‌های اجرایی استان اطلاعات خود را در لایه‌های مختلف به صورت دقیق در این سیستم ثبت کنند تا در کنار سایر استان‌ها اردبیل نیز بتواند جایگاه ممتاز خود را حفظ کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: بیشتر این اطلاعات با شفافیت و دقت کامل در این سیستم ثبت می‌شود و ضروری است دستگاه‌های اجرایی به‌صورت جامع و کامل در این زمینه اقدام به ثبت اطلاعات کنند.