1

پیشرفت۵۰ درصدی طرح ابرسانی نمین و عنبران

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: روند عملیات اجرایی طرح آبرسانی نمین و عنبران مطلوب بوده و پیشرفت فیزیکی آن به ۵۰ درصد رسیده است.

علی حیدری اناری در بازدید از طرح آبرسانی نمین و عنبران افزود: طرح آبرسانی نمین و عنبران با هدف تامین آب مطمئن و پایدار مردم این ۲ شهر و پنج روستای مجتمع وحدت (روستاهای گلشن، جید، میناباد، میرزانق و عنبران علیا) با تامین نیاز آبی ۱۶۷ لیتر در ثانیه تا افق ۱۴۲۵ به طول ۲۵ کیلومتر در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: این طرح شامل ۲ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۶۷ لیتر در ثانیه در روستای گللو ، ۷۰ لیتر درثانیه در سه‌راهی عنبران ، ۲۵ کیلومتر خط انتقال از روستای گللو تا مخازن انتهای شهر عنبران و اجرای مخازن ۲۹۰۰ متر مکعبی می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای تخصیص اعتبار مالی از جمله دریافت اعتبار مالی از طرح ملی شهرهای دارای تنش آبی و تخصیص اعتبار مالی مورد نیاز از اعتبارات استانی برای تکمیل بخش‌های متعدد طرح آبرسانی نمین و عنبران تلاش می‌کند.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی سد عنبران نمین ادامه داد: طرح سد عنبران از طرح‌های آبی شهرستان نمین است که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۹ شروع شده و تا قبل از دولت سیزدهم ۴۰ درصد پیشرفت داشت که هم‌اکنون این میزان به ۹۰ درصد رسیده است.