1

افزایش ۱۱ز درصدی صادرات کالا از گمرک بیله‌سوار

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار گفت: میزان صادرات کالا و بار از پایانه مرزی این شهرستان در پنج ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافت.

 لطف‌الله بابایی با بیان اینکه در پنج ماه پارسال در مجموع ۱۸۲ هزار و ۵۸۶ تن کالا و بار از این پایانه مرزی صادر شد، افزود: در این مدت ۲۰۲ هزار و ۸۵۵ تن کالا و بار توسط ۹ هزار و ۴۶۴ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شد که در مقایسه با پارسال ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی محصولات کشاورزی از جمله انواع فلفل، سیب زمینی، بادمجان، نمک، انواع شیشه، میلگرد و پروفیل، سنگ‌های ساختمانی و انواع کاشی را از جمله عمده کالاهای صادر شده ایرانی در این مدت ذکر کرد.

وی اظهار کرد: عمده کالاهای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و کشورهای حوزه قفقاز صادر شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار بیان کرد: همچنین در این مدت ۱۰ هزار و ۷۴۸ تن کالا و بار توسط توسط ۵۲۶ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار وارد کشور شده است.

بابایی اضافه کرد: ۷۵ درصد از این کالاها توسط کامیون‌های ایرانی و ۲۵ درصد نیز توسط کامیون‌های آذری وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه واردات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری داشته است، ادامه داد: انواع کاغذ، آبمیوه، الیاف مصنوعی ، نخ و جو از جمله عمده کالاهای وارداتی به کشور است.

وی گفت: در پنج ماه سال جاری ۱۶۸ هزار و ۱۹۸ تن کالا و بار توسط هفت هزار و ۸۴۹ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت ورودی شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار افزود: ۸۵ درصد از این کالاها توسط کامیون‌های جمهوری آذربایجان، هفت درصد توسط کامیون های گرجی، چهار درصد توسط کامیون‌های ایرانی و چهار درصد کالاها نیز توسط کامیون‌های سایر ملیت‌ها از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت ورودی شده است.

بابایی اظهار کرد: در پنج ماه امسال همچنین ۲۸۵ هزار و ۵۹۸ تن کالا و بار توسط ۱۱ هزار و ۵۳۳ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده است.

وی بیان کرد: از این مقدار کالا بیش از ۱۳۴ هزار تن توسط ۶ هزار و ۸۸ دستگاه کامیون ایرانی، ۱۰۸ هزار و ۳۷۶ تن کالا توسط چهار هزار و ۴۳۱ دستگاه کامیون آذری، ۱۳ هزار و ۴۷۵ تن کالا توسط ۸۸۳ دستگاه کامیون ترکیه و ۲ هزار و ۷۱۱ تن کالا نیز توسط ۱۳۱ دستگاه کامیون سایر ملیت‌ها از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده است.

او انواع پارچه، نوشابه، آهن خرده، انواع کاشی، آب معدنی و برنج را از جمله عمده کالاهای ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله‌سوار در این مدت ذکر کرد.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار اضافه کرد: با تلاش نهادهای مستقر در پایانه مرزی بیله‌سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد تداوم افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال “مهار تورم و رونق تولید”باشیم.