1

نیکزاد هشدار داد/ توقف پروژه های عمرانی و تحمیل خسارت به دستگاه‌های اجرایی در صورت عدم تخصیص قیر رایگان

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: عدم تخصیص قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی موجب توقف عملیات و تحمیل خسارت زیادی به مردم و دستگاه‌ها می‌شود.

علی نیک زادثمرین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص رد مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی درباره تخصیص قیر رایگان به دستگاه های اجرایی توسط هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ، گفـت: اختصاص قیر از طریق حواله به دستگاه‌های اجرایی نظیر وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، منابع طبیعی، وزارت آموزش و پرورش( سازمان نوسازی و تجهیز مدارس برای نوسازی مدارس و فضاهای آموزشی و فرهنگی )، وزارت کشور(سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ) و … طی سال‌های اخیر موجب شد، کار مناسبی در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی صورت بگیرد. اما متاسفانه امسال علی رغم اینکه در قانون بودجه 25 هزار میلیارد تومان برای این امر مصوب شده بود، هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را مخالف سیاستهای کلی نظام تشخیص داده و آن را رد کرد و سپس مجلس مجددا با اصلاح بند «ک» قانون بودجه 1402، اختصاص 20 هزار میلیارد تومان قیر به دستگاه‌های اجرایی را مصوب کرد که این مورد نیز توسط هیئت مذکور مغایر سیاست های کلی تشخیص داده شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه پروژه های عمرانی در مناطق مختلف کشور به ویژه در شهرهای شمالی کشور به دلیل بلاتکلیفی در تخصیص قیر معطل مانده و کارخانه‌های قیرسازی نیز، قیر را تحویل دستگاه‌‎های اجرایی نمی‌دهند. این امر موجب شده با آغاز فصل سرما و شروع بارندگی فصل کاری از دست برود و مشکلات متعددی برای ادارات کل راه و شهرسازی و سازمان راهداری و بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود.

این نمانیده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراجعه متعدد مسئولان استان‌های مختلف به وی جهت پیگیری موضوع تخصیص قیر عنوان کرد: ما در مجلس انتظار رد شدن مصوبه اختصاص قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی جهت اجرای پروژه های عمرانی را نداشتیم، در اختیار گذاشتن قیر با قیمت مشخص به صورت حواله‌ای نزد دستگاه‌های اجرایی کار بزرگی بود که طی سال‌های گذشته موجب پیشرفت کارهای عمرانی شده بود اما در ماه‌های اخیر این پروژه‌ها متوقف مانده است.

نیکزاد در ادامه نسبت به اتمام فصل کاری اجرای پروژه های عمرانی و توقف عملیات احداث راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، نوسازی مدارس و مالچ پاشی هشدار داد و عنوان کرد: بسیاری از پروژه ها اگر امسال به اتمام نرسند خسارت زیادی به مردم و دستگاه‌ها وارد می‌شود. ما علت مغایرت تحویل قیر به صورت حواله به دستگاه‌هایی اجرایی برای انجام پروژه های عمرانی با سیاست های نظام را متوجه نمی‌شویم اما مجلس و به ویژه کمیسیون عمران تمام تلاش خود را خواهد کرد تا این گره باز شود.