1

برترین‌های جشنواره تئاتر طنز اردبیل معرفی شدند

 پنجمین جشنواره تئاتر طنز استان اردبیل طی آئینی با حضور مسئولان و با معرفی و تجلیل از برترین‌های بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل شامگاه جمعه در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر طنز استان با عنوان شادمانه در مجتمع فرهنگی و هنری حافظ شهرستان گرمی، شادمانی و نشاط را لازمه هر جامعه سالم دانست و طنز و هنر را بهترین راهکار برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی اعلام کرد.

امیر رجبی با اعلام اینکه اولیای الهی از بانشاط‌ترین انسان‌های عصر خود بوده اند و رزمندگان اسلام نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس، خاطرات شاد و ماندگاری داشته‌اند و نباید همیشه از آن دوران با غم و ناراحتی یاد کنیم، افزود: هنر تئاتر به‌لحاظ اینکه ارتباط مستقیم و موثری با مخاطب برقرار می‌کند، برای ترویج نشاط اجتماعی مفید است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای هنر تئاتر، به‌ویژه تئاتر طنز و وجود هنرمندان فاخر در استان، ابراز امیدواری کرد در سال آینده با حمایت مسئولان استانی و محلی، جشنواره تئاتر شادمانه در گرمی مغان پربارتر و توسعه یافته تر از امسال برگزار شود.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه را ناشی از کم‌کاری در خیلی از حوزه‌ها از جمله حوزه تقنین و قانون‌گذاری دانست.

ولی اسماعیلی با اشاره به اینکه هنرهای مختلف از جمله تئاتر می‌تواند در آگاهی جامعه و اصلاح آسیب‌های اجتماعی مفید باشد، ترویج و توسعه این قبیل کارها و تولیدات ارزشمند هنری و نمایشی را در این راستا ضروری برشمرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین نسبت به حمایت مالی از هنرمندان تئاتر گرمی مغان قول مساعد داد و از بازیگران و فعالان این رشته هنری خواست، برای تهیه فیلم و آثار نمایشی درباره مرحمت بالازاده نوجوان شهید اهل شهرستان انگوت برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

رضوان باقلاچی ، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل نیز در این جشنواره، با اشاره به اهمیت نشاط اجتماعی در بالندگی جامعه، از تلاش برای تدوین مدل یا الگوی ترویج نشاط اجتماعی با ابزار هنر در استان اردبیل با همفکری دانشگاه‌ها خبر داد.

 

حسین مولایی ، فرماندار گرمی مغان هم از تلاش‌های شبانه‌روزی دست‌اندرکاران پنجمین جشنواره تئاتر طنز استان به میزبانی شهرستان گرمی مغان قدردانی و بر استمرار برگزاری همه ساله این رویداد در این شهرستان تاکید کرد.

عباس جاهد یکی از داوران این جشنواره، بیانیه هیات داوران این رویداد را قرائت کرد و نمایش “آفدابه” با کارگردانی ذبیح‌الله صدری از شهرستان گرمی مغان را برترین نمایش این جشنواره اعلام کرد و از راهیابی آن به جشنواره استانی که آبان ماه امسال با موضوعات متنوع برگزار خواهد شد، خبر داد.

او ادامه داد: بازیگران حائز رتبه اول مرد این جشنواره به‌طور مشترک رسول صفایی از گرمی مغان و وحید مومنی فر از مشگین‌شهر، بازیگر حائز رتبه دوم عبدالصمد صمدی از گرمی مغان و بازیگر رتبه سوم مرد حسین فاضلی از مشگین‌شهر است.

وی گفت: در بخش بازیگران برتر زن این جشنواره هم هیات داوران برای رتبه اول این بخش انتخابی نداشت ، افسانه محسنی از گرمی مغان رتبه دوم و هلن احمدی و فاطمه خلنگی از مشگین‌شهر به‌طور مشترک حائز رتبه سوم شدند.

جاهد به شرکت هنرمندان تئاتر از شهرستان‌های مشگین‌شهر، خلخال، بیله‌سوار و گرمی در این جشنواره اشاره کرد و افزود: ترکیب هیات داوران بهرام پوردنیا، صمد فریدی و عباس جاهد بودند.

وی با اعلام اینکه برای رتبه نخست کارگردانی کسی انتخاب نشده است، ذبیح‌الله صدری را حائز رتبه دوم و فرید معتمد و مسعود گوزلی از بیله‌سوار را به طور مشترک حائز رتبه سوم کارگردانی اعلام کرد.

پخش نماهنگ، اجرای سرود، پخش فیلم تلاش‌ها و پیگیری‌های عوامل جشنواره، تجلیل از خانواده‌های پیشکسوتان تئاتر گرمی مغان و اهدای لوح و تندیس افتخار به برترین‌ها از بخش‌های دیگر پنجمین جشنواره تئاتر طنز استان اردبیل به میزبانی شهرستان گرمی مغان بود.