1

برنامه چهار ساله توسعه کلانشهر اردبیل تصویب شد

 رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: با هدف توسعه کلانشهر شهر اردبیل در قالب برنامه مدون و با موافقت اعضای شورای شهر، برنامه راهبردی عملیاتی چهار ساله توسعه شهر اردبیل تصویب شد.

سیدحسین سیدهاشمی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این برنامه چهار ساله نظرات نخبگان و صاحبنظران شهری جمع‌آوری و اعمال شده است ، افزود: این برنامه عملیاتی با دعوت از اساتید دانشگاهی و کارشناسان متخصص و صاحبنظران حوزه شهری پس از بررسی‌های کارشناسی در کمیسیون‌های تخصصی متعدد مطرح و در نهایت تصویب شده و اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل ادامه داد: هدف اصلی به نتیجه رساندن برنامه چهار ساله توسعه است چرا که توسعه در قالب یک برنامه مدون و دور از هرگونه اعمال سلیقه شخصی منجر به بهبود عملکرد و توسعه همه‌جانبه یکنواخت و مورد انتظار خواهد شد.

سیدهاشمی با بیان اینکه در حال حاضر شهر اردبیل با چالش‌های متعددی همچون عدم عدالت اجتماعی در برخی مناطق، کمبود فضای سبز و افزایش ترافیک شهری مواجه است، اظهار کرد: برای جلوگیری از رخ دادن این گونه معضلات و مشکلات نیاز به یک برنامه‌ریزی مدون بود که امروز با موافقت اعضای شورای شهر بعد از اعمال تغییرات و چندین پیشنهاد کارشناسی از سوی کارشناسان متخصص حوزه شهری به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر اردبیل با تقدیر از تلاش مجموعه مدیریت شهری در تدوین این برنامه چهارساله خاطرنشان کرد: شهری پیشرو و توسعه یافته با زیرساخت‌های شهری و عمرانی و معماری و شهرسازی متعادل و متوازن، شهری سالم و با کیفیت در شاخص‌های زیست محیطی شهری از چشم‌اندازهای برنامه عملیاتی و راهبردی شهرداری اردبیل است.

وی ارتقای ایمنی و پیشگامی در کنترل خطرات و بحران‌ها، توسعه زیرساخت‌های عبور و مرور کارآمد، سیمای چشم‌نواز با جایگاه برتر توریستی و گردشگری و فرهنگ مشارکت‌جو و شهری هوشمند متکی بر علم و فناوری را از دیگر اهداف تدوین این برنامه ذکر کرد.