1

انتخابات و تاکتیکی به‌نام “دره عمیق”

زمانی‌که رأی جمع کردن هدف اصلی نامزدهای انتخاباتی می‌شود توسل به هر روش به یک امر عادی تبدیل می‌گردد.

آن‌هایی که برای رسیدن به کرسی مجلس نقشه‌ها کشیده و مبالغ هزینه کرده‌اند از این‌که به ‌دور اخلاق انتخاباتی خط قرمز بکشند و برای بدی‌ها سینه چاک بکنند ترسی به دل راه نمی‌دهند.

فراموش کردن پروردگار برای انسان می‌تواند پیامدها و آثار خطرناک به‌دنبال داشته باشد. ترویج بدی، خود فراموشی،‌ فسق و استهزای مؤمنان از مهم‌ترین این آثار می‌باشد.

دل بستن به دنیا و عشق به مطرح شدن و علاقه‌مندی به معروف شدن در فراموش کردن خداوند می‌تواند مؤثر باشد. دنیا با همه جاذبه‌هایش زمینه فراموشی پروردگار را فراهم می‌کند و به‌همین جهت مولای متقیان علی علیه‌السلام فرموده‌اند: “به آن‌چه نزد خداست جز با بریدن از دنیا نمی‌توان رسید”.

برخی‌ها که می‌خواهند ره صدساله را در یکی دو ماه بپیمایند برای انتخابات و افزودن بر سبد رأی از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌کنند و در این‌راستا تاکتیک‌های مختلفی را به‌کار می‌بندند که تاکتیک “دره عمیق” یکی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

کاندیداها و طرفداران آن‌ها در این تاکتیک سعی می‌کنند نتیجه اقدامات دوره قبلی را به دره عمیق و پر از مشکلات تشبیه کنند، دره‌ای که هر چه تلاش گردد پر نمی‌شود.

هدف اصلی آن‌هایی که در به‌کار بردن این تفکیک اصرار می‌کنند تخریب گسترده‌ی کسانی است که در جامعه مسئولیت داشته‌اند.

هرچند که تا زمان تبلیغات قانونی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی زمان زیادی باقی‌مانده است ولی آن‌هایی که برای اولین‌بار می‌خواهند وارد صحنه انتخابات بشوند خود را بیشتر طرفدار و هوادار این تاکتیک نشان می‌دهند.

می‌توان نمونه‌های زیادی را در فضای مجازی مشاهده کرد. نامزدهایی که برای اولین‌بار می‌خواهند طعم و مزه کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی را بچشند کاری جز حمله به نمایندگان دوره‌های قبل و برخی از مسئولین ندارند.

عده‌ای از این قبیل کاندیداها که جایگاهی در بین مردم ندارند و در حالت طبیعی و نرمال رأی آوری خود را محال و غیرممکن می‌بینند برای این که اسم خود را بر سر زبان‌ها بیندازند برعلیه برخی از افراد معروف، کارآمد و دارای سابقه درخشان اجرایی برمی‌خیزند و با تاکتیک “دره عمیق” تمام نیروی خود را در تخریب آن‌ها به‌کار می‌بندند.

زمانی‌که انسان از محبت الهی قطع نظر می‌کند در اصل برای برچیده شدن دست عنایت خدای تعالی از سرش اقدام می‌نماید. خوبی‌های دیگران را  بدی و تلاش شبانه‌روزی برخی را سستی و تنبلی توصیف می کند و در زیر پرچم تاکتیکی به‌نام “دره عمیق” سینه می‌زند تا شاید بتواند با استفاده از این روش، افکار عمومی را قانع کند که مشکلات موجود و گرفتاری در “دره عمیق” حاصل بی‌توجهی‌ها و کم‌کاری‌های مسئولین گذشته است. ناگفته پیداست آن‌هایی که به قصد تخریب به هواداران تاکتیک “دره عمیق” تبدیل می‌شوند همیشه نمی‌توانند در انتظار موفقیت باشند.