1

پیگیری‌های نیکزاد

پیگیری امور برای مسئولان، وظیفه‌ای است که اگر در انجام آن کوتاهی صورت بگیرد عدم پیشرفت مطلوب برنامه‌ها و اقدامات چهره خود را نشان می‌دهد.

آسیبی که عدم پیگیری در ساختار مدیریتی کشور وارد می‌کند غیرقابل جبران می‌شود. رها کردن کارها به حال خود موجب فراموشی و درنتیجه زمان‌بر شدن تکمیل پروژه‌ها و استفاده بهینه از آن‌ها می‌شود و به بیت‌المال خسارت وارد می‌گردد.

پیگیری صحیح در تمامی امور واجب و ضروری است. یک سازمان و یک فرد موقعی از توانایی‌های خود به‌طرز مطلوب استفاده می‌نماید که بتواند از طریق یک نقشه راه صحیح، وظیفه و خواسته‌های خود را جلو ببرد و پیگیری اصولی را در رأس اقداماتش قرار دهد.

پیگیری مستمر و منظم در یک سازمان، موجب حفظ روحیه کار و تلاش در مجموعه می‌شود. هر وقت مسئولی پیگیر در رأس بخشی از کارها قرار بگیرد تأثیر انتخاب صحیح در حرکت رو به جلو و تأمین رضایت مردم کاملاً قابل‌مشاهده خواهد بود.

پیگیری یکی از ویژگی‌های علی نیکزاد به شمار می‌رود. در هر مسئولیتی که قرار گرفته تلاش شبانه‌روزی و بازدید از پروژه‌ها را مورد توجه قرار داده است.

او به‌خوبی می‌داند که پیگیری از راه دور و دریافت گزارشات و راضی شدن به برخی از آمارها و ارقام در پیشرفت و توسعه نمی‌تواند گره‌گشا باشد، روی این اصل بازدیدهای میدانی متعدد، دیدارهای چهره‌به‌چهره و نشست‌های مختلف با مسئولین، نیکزاد را به‌عنوان مسئولی پیگیر معرفی کرده‌است.

برگزاری بیش‌از ۷۰۰ نشست با مسئولین در ارتباط با رفع مشکلات و موانع پروژه‌ها و طرح‌ها، برگزاری بیش‌از یکصد ملاقات مردمی و دیدار چهره‌به‌چهره با مردم قهرمان حوزه انتخابیه، انجام بیش‌از ۲۸ سفر شهرستانی و بازدید از همه روستاهای منطقه از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در راستای پیگیری امور مربوط به حوزه انتخابیه انجام پذیرفته است.

پیگیری و تلاش برای به سامان رساندن پروژه‌ها و اقدام در ارتباط با کاهش محرومیت و رساندن منطقه به جایگاه اصلی در پرونده عملکرد نیکزاد در سال سه گذشته به نقطه‌ای درخشان تبدیل شده است.