1

۱۰ درصد از اعتبارات استان اردبیل به زیرساخت‌های گردشگری اختصاص یافت

 مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت:حدود ۱۰ درصد از اعتبارات استانی ۱۴۰۲ به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان تخصیص یافته است.

به گزارش میراث فرهنگی اردبیل ، حسن محمدی ادیب  با اعلام این خبر اظهار کرد: از اعتبارات امسال ۶۰۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های گردشگری استان تخصیص یافته که این مبلغ ۱۰ درصد از کل اعتبارات تملک دارایی‌ استان را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: این در حالی است که طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها برای تخصیص پنج درصد از اعتبارات به زیرساخت‌های گردشگری موظف شده‌اند و تخصیص بیش از آن نشان دهنده اهتمام ویژه استان برای توسعه صنعت گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل از مقاصد اصلی گردشگری در کشور محسوب می‌شود و با توجه به نیاز استان برای توسعه زیرساخت‌های این بخش، انتظار می‌رود اعتبارات ملی هم مانند اعتبارات استانی در زمینه زیرساخت‌های گردشگری افزایش مناسبی داشته باشد.

به گزارش ایرنا استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، مذهبی، تاریخی و اقتصادی در شمال ایران، یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی است.

انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو زمینه را برای معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های گردشگری اردبیل به گردشگران و سرمایه‌گذاران این بخش را فراهم کرده است به طوری که طی ۶ ماه اول سال جاری تعداد گردشگران خارجی که از اردبیل بازدید کردند ۲ برابر و رشد سرمایه‌گذاری در این بخش ۳۰ درصد رشد داشته است.

با این حال کمبود زیرساخت‌های مرتبط با گردشگری اعم از شبکه ارتباطی و حمل و نقل ، اماکن اقامتی و زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان از اصلی‌ترین چالش‌های این بخش به شمار می‌رود. از همین رو از ابتدای دولت سیزدهم ارتقای زیرساخت‌های استان در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.