1

ترین‌ها…..

کارآترین‌

ضرب‌المثلی که می‌گوید: اوغلان اوینده بیر خبر یوخ، قیز اوینده تویدی.  درمورد کاندیداها و صلاحیت آن‌ها اظهار نظر نشده عده‌ای در فضای مجازی آتش بیار معرکه شده‌اند، تعریف می‌کنند، حمله می‌کنند، وعده افشاگری می‌دهند و خلاصه تا آن‌جا که می‌توانند، می‌گویند و می‌نویسند تا شاید فرجی حاصل شود برای عقد قراردادها و افزایش درآمدها.

مردم چرا باید از حالا حرف‌های عده‌ای را که بدون پشتوانه و مدرک سخن می‌گویند، بپذیرند؟ اصلاً به چه دلیل برخی‌ها چنان ذوق‌زده شده‌اند که پنح ماه مانده به ایام قانونی تبلیغات، فضای مجازی را به میدان تبلیغات تبدیل می‌کنند و به قانون و مواد آن بی‌توجهی می‌ نمایند.

خیلی‌ها باید مواظبت بکنند تا از فشار دستپاچگی، کمرشان خم نشود. کارنامه خدمت هر مسئولی روشن و آشکار است. به‌زور فضای مجازی و یا برنامه‌های صوتی و تصویری تحمیلی، پربار کردن کارنامه عملی نمی باشد.

هر عنوان و هر جایگاهی تعریف خاص خودش را دارد. به‌عنوان مثال همه مدیران کل و یا وزرا و نمایندگان که  در یک تراز نیستند. مثال ساده‌ای می‌توان زد، مثلاً تیم ملی کشتی با ترکیبی از بهترین‌های این رشته شکل می‌گیرد ولی ازنظر کارایی همه یکسان نیستند، همگی ملی‌پوش هستند ولی همه‌ در کسب مقام و بالا رفتن از سکو موفق نیستند، جملگی ملی‌پوش هستند ولی حسن یزدانی یک چیز دیگریست. این مثال درمورد مدیران و نمایندگان نیز صادق است. مردم به‌دنبال آن مسئول و نماینده‌ای هستند که کاراترین است.

سمی‌ترین….

بارش‌های پاییزی رویش قارچ در طبیعت مناطق مختلف استان را موجب می‌شود. این قارچ‌ها طرف‌داران زیادی دارد. گاهی وقت‌ها افراد پس‌از باران با خانواده به طبیعت می‌روند تا در جمع‌آوری قارچ از دیگر دوستان و آشنایان عقب نمانند.

متأسفانه در روزهای اخیر آمار مسمومیت با قارچ‌های خودرو و کوهی در سطح استان و به‌خصوص در مشگین‌شهر افزایش یافته است.

بر اثر برخی از گزارش‌ها در روزهای اخیر ۱۸ نفر در مشگین شهر به‌علت مصرف قارچ سمی مسموم شده‌اند. آن‌هایی که از توانایی کامل برای شناخت قارچ‌های خودرو و سمی از غیرسمی ندارند نباید گول خوش‌مزه بودن این قارچ‌ها را بخورند.

در سطح استان, قارچ‌های کوهی سمی ترین محصولی است که سلامت هم استانی‌ها را تهدید می‌کند.

ورزشی ترین‌

اول هفته تازه قلم به دست گرفته بودم که دوستی از در وارد شد و با فریادش چهارستون بدنمان را مانند زلزله هفت ریشتری لرزاند‌

گفت: بابا استان عجب مسئولین ورزش دوست دارد، با وجود این‌ها چرا همه ورزشی‌ها از عدم توجه ناله سر می‌دهند و عده‌ای فرصت‌طلب و منفعت جو و مقام پرستان از آن سوءاستفاده می‌کنند. با این مسئولین عاشق، ورزش و جوانان ما نباید نگرانی نچداشته باشند.

او با فریادی که می‌کشید گفت: دیدی بعد از بازگشت صبری از کانژو، آبی‌بیگلو به محلی برای حضور مسئولین و رقابت آن‌ها برای دیدار با وی تبدیل شد یکی نیست از این حضرات بپرسد که بالا غیرتا قبل‌از اعزام از این جوان حالی پرسیدید و به وی خسته نباشید گفتید؟ اگر وی در این رقابت‌ها ناکام می‌شد برای تشکر از زحماتش رنج سفر  به آبی‌بیگلو را تحمل می‌کردید؟

در سال‌های اخیر مرسوم بود که در چنین مواقعی، مسئولین در فرودگاه حاضر می‌شدند و در عکس گرفتن از هم سبقت می‌گرفتند ولی این روزها کلاس همه بالا رفته چرا که به‌جای فرودگاه به منزل قهرمانان می‌روند.

مسئولین استان را به‌ دلیل سفر به آبی‌بیگلو و دیدار با قهرمان ووشوی بازی‌های آسیایی به‌عنوان ورزشی‌ترین مسئولان منطقه انتخاب می‌کنیم و برای جوانان منطقه در رقابت‌های ورزشی برای بالا بردن عیار ورزشی مسئولان‌ موفقیت آرزو می‌نماییم.