1

فاز اول طرح آبرسانی نمین و عنبران آماده افتتاح شد

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: عملیات اجرایی فاز اول طرح آبرسانی نمین و عنبران رو به اتمام است و پیش بینی می‌شود تا یک ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

ا از شرکت آب منطقه ای اردبیل، جبرائیل رمضانی روز چهارشنبه افزود: برای تکمیل فاز اول طرح آبرسانی نمین و عنبران بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که از این میزان ۴۰۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم اختصاص یافته است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای اردبیل اضافه کرد: برای تکمیل فاز اول این طرح یک باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۶۰ لیتر در ثانیه، یک باب مخزن ذخیره ۵۰۰ مترمکعبی و پنج کیلومتر خط انتقال و نیرو رسانی احداث شده است.

بر اساس اظهارات رمضانی با بهره‌برداری از این طرح،۳۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی شهرهای نمین و عنبران اضافه خواهد شد.

به گزارش ایرنا طرح آبرسانی نمین و عنبران با هدف تامین آب مطمئن و پایدار مردم این ۲ شهر و پنج روستای مجتمع وحدت (روستاهای گلشن، جید، میناباد، میرزانق و عنبران علیا) با تامین نیاز آبی ۱۶۷ لیتر در ثانیه تا افق ۱۴۲۵ به طول ۲۵ کیلومتر در حال اجرا است.

این طرح شامل ۲ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۶۷ لیتر در ثانیه در روستای گللو ، ۷۰ لیتر درثانیه در سه‌راهی عنبران ، ۲۵ کیلومتر خط انتقال از روستای گللو تا مخازن انتهای شهر عنبران و اجرای مخازن ۲۹۰۰ متر مکعبی است.

شهر نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل دارای ۱۳ هزار نفر جمعیت است. جمعیت روستایی شهرستان نمین درصد بیشتری از ساکنان منطقه را تشکیل می‌دهند و ۶۰ هزار نفر در ۹۱ روستای این شهرستان سکونت دارند.