1

تاخت‌وتاز های بیهوده

در ماه‌های اخیر عده‌ای با تغییر موضع ۳۶۰ درجه ای، در فضای مجازی بساط تهمت و ناسزا راه انداختند و خیلی ساده و آسان به نوشته‌ها و گفته‌های چهار سال اخیرشان پشت کردند.
فضای مجازی بهترین محل برای اعلام مواضع تاخت‌وتاز جدید بود، تاخت‌وتازی که نشان از عصبانیت شدید داشت، تاخت‌وتازی که چیزی جز خالی کردن عقده ها نبود. این حملات که هر روز با به‌کارگیری کلمات جدید ادامه می‌یافت کم‌کم قصد و هدف آن‌ها را به همگان روشن و آشکار کرد تا جایی که نوشته‌ها و پست‌هایشان به عاملی برای تفریح و خندیدن تبدیل شد.
مردم به برکت خون شهیدان و در سایه انقلاب از آن سطح آگاهی بهره می‌برند که تحت تأثیر حرف‌های ناشی از ناکامی در رسیدن به اهداف شخصی و منصبی قرار نگیرند.
پلشتی و زوار در رفتگی فضای مجازی و بی‌توجهی برخی از مسئولین دست‌اندرکار است که عده‌ای را در بیان هرآنچه می‌خواهند گستاخ تر می‌کند.
اگر کسی بحث خیانت به بیت‌المال توسط افرادی را بدون ارائه‌ی کوچک‌ترین مدرک مطرح می‌کند آیا نباید مورد بازخواست قرار گیرد؟ تعرض به بیت‌المال که کم‌وزیاد ندارد یک خودکار و یا یک شاخه تیرآهن و یا هزاران هزار میلیارد تومان پول. عامل تعرض باید شناسایی، بازداشت و تحت پیگرد قرار گیرد تا درس عبرت برای دیگرانی باشد که به فکر دست‌اندازی به بیت‌المال و حق‌الناس نداشته باشند.
نباید از کنار ادعاهای توخالی با منشاء غرور و خودمحوری بی‌تفاوت عبور کرد. آن‌هایی که در فضای مجازی تاخت‌وتازهای بی‌اثر و خنده‌آور را پشت‌سر می‌گذارند اگر مدرک، دلیل و مستندات همراه با ادعاهایشان نباشد خود را خسته می‌کنند و اندک موقعیت‌شان در جامعه را نیز به خطر می‌اندازند.
از نوشته‌هایی که در آن‌ها رد پای عصبانیت به چشم می‌خورد انتظار بیشتری نیست. برخی‌ها که خود را فعال عرصه هنر، رسانه، فضای مجازی سیاست و… می‌داند زمانی‌که از دستیابی به پیش‌بینی‌ها ناکام شده احساس سرخوردگی می‌کند و کار به‌جایی می‌رسد که این دمل درجایی سر باز می‌کند و برای مقابله هر چه به ذهنش خطور می‌کند استفاده کرده و افراد را مورد حمله قرار می‌دهد تا شاید گوشه‌ای از دردهای ناشی از عقده و غرور و حسادت را بدین وسیله آلام بخشد.
این روزها در فضای مجازی استان به‌دلیل انتشار نظرات شخصی یک یا دو نفر که خود را برترین کارگردان، نویسنده و مدیر ورزشی می‌پندارند کار را به‌جایی رسانده است که گفته‌ها و نوشته‌هایشان به سوژه های روز برای تفریح و خنده تبدیل شده‌است.
به‌نظر می‌رسد برای اثرگذاری بیشتر نظرات، پسندیده خواهد بود که آن‌ها دلایل خود را در کنار اتهامات بیان کنند تا افکار عمومی با قدرت اطلاع‌رسانی و احاطه‌شان به امور استان و حتی به کوچک‌ترین مسایل زندگی خصوصی افراد آگاه شوند و او را در اشغال پست‌ها و جایگاه‌های مختلف همراهی نمایند.