1

اعتبارات امور عشایری خلخال ۲ برابر شد

 مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرستان خلخال در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۲ برابر شد.

 حاتم طهماس‌پور در آیین گرامیداشت روز روستا و عشایر در جمع عشایر خلخال افزود: در حالی که مجموع اعتبارات استانی سال گذشته خلخال ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بوده این میزان امسال به ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: با توجه به افزایش ۲ برابری اعتبار استانی خلخال این اداره کل نیز در سال جاری بالغ بر ۲۰ میلیارد اعتبار از محل اعتبارات ملی برای اداره امور عشایری این شهرستان تخصیص داد.

طهماس‌پور اضافه کرد: عشایر شهرستان‌های خلخال و کوثر در اولویت توزیع اعتبارات و امکانات اداره کل امور عشایری استان اردبیل هستند و در ۲ سال اخیر در زمینه ایجاد امکانات رفاهی عشایر از جمله اجرای پروژه‌های آبرسانی ، تسطیح و مرمت راه‌های ارتباطی و توزیع تانکر آب و همچنین پنل‌های خورشیدی عشایر این ۲ شهرستان بیش از سایر شهرستان‌های دیگر استان مورد توجه بوده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای پروژه‌های عمرانی امور عشایری خلخال در سال جاری ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات و ردیف‌های مختلف اعتباری استانی و ملی اعتبار هزینه شده است.

وی از همچنین از تسطیح و مرمت راه‌های ارتباطی عشایری خلخال در سال گذشته به‌طول ۱۳۰ کیلومتر خبر داد و گفت: در سال جاری نیز با بکارگیری ۲ پیمانکار راه‌های عشایری مرمت و تسطیح شد.

طهماس‌پور همچنین به تهیه و توزیع پنج کیلومتر لوله آب شرب ، اجرای ۲ طرح آبرسانی در مناطق عشایری خلخال در سال جاری اشاره کرد و افزود: برای تسهیل در پرداخت تسهیلات اعتباری اشتغال‌زا به عشایر این شهرستان امسال ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل تسهیلات بانکی ارزان قیمت در اختیار عشایر این منطقه قرار گرفته است.

مدیر کل امور عشایری استان اردبیل گفت: در حال حاضر تامین روشنایی محل سکونت عشایر استان بزرگترین دغدغه پیش روی مسئولان این اداره کل بوده و در صورت تهیه ۵۰۰ دستگاه پنل خورشیدی و با هزینه‌کرد ۱۰ میلیارد ریال همه اوباها و آلاچیق‌های عشایر استان از نعمت برق خورشیدی بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به مشکلات مربوط یه تهیه و تامین امکانات و ماشین‌آلات تسطیح راه‌های عشایری تصریح کرد: با توجه به وجود ۴۷ راه ارتباطی اصلی عشایری خلخال به‌طول هزار و ۲۰۰ کیلومتر برای خرید ۲ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری تلاش می‌کنیم.

در این مراسم ۴۰ دستگاه تانکر آب شرب هزار لیتری و ۱۷ دستگاه پنل خورشیدی تامین برق در بین عشایر خلخال توزیع شد.