1

۱۴ نفر در گمرک مرزی بیله‌سوار مغان بازداشت شدند

 دادستان عمومی و انقلاب بیله‌سوار مغان از بازداشت ۱۴ نفر به اتهام ارتشاء و اخلال در نظام اقتصادی و گمرکی کشور در گمرک مرزی این شهرستان خبر داد.

رحیم جنگجودر گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد هشت نفر کارمند رسمی این گمرگ و ۶ نفر واسطه و دلال هستند که با کار اطلاعاتی شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات شهرستان بیله‌سوار دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این افراد با کار چاق‌کنی مبالغی با عناوین حق تاخیر و تقدم ، حق‌التسهیل ، ترخیص خارج از نوبت و چشم‌پوشی از تخلفات مبالغ کلانی از رانندگان ترانزیتی در گمرک اخاذی کرده‌اند.

دادستان بیله‌سوار مغان افزود: برای ۹ نفر از این افراد شامل چهار کارمند گمرک و پنج نفر واسطه کیفرخواست صادر و به دادگاه ارجاع داده شده و پرونده چهار کارمند و یک واسطه نیز که در بازداشت هستند ، در دادسرا در حال رسیدگی بیشتر است.

جنگجو گفت: متهمان این پرونده با تحت فشار قرار دادن تجار ، بازرگانان ، رانندگان و سایر اشخاص مراجعه‌کننده به گمرک به بهانه‌های مختلف از جمله “حق‌التسهیل” مبالغی را مستمرت از آنان اخذ کرده و به دروغ اعلام می‌کردند که به‌واسطه ایشان کار آنها حل شده است.

وی با اشاره به این که اتهام این کارمندان تخلف مالی ارتشاء و اتهام دلال‌ها هم واسطه‌گری می‌باشد ، گفت: تمام کارکنان متخلف این پرونده از کار تعلیق شده‌اند.

دادستان بیله‌سوار ضمن تاکید بر لزوم نظارت از سوی مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی بر عوامل تحت مدیریت خود تصریح کرد: در صورت احراز تخلف از سوی هر شخص حقیقی یا حقوقی با هر پست و مقام اقدام و برخورد مقتضی مطابق مقررات و بدون هیچ اغماضی قاطع خواهد بود.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل می‌باشد.