1

جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی در بخش آب استان اردبیل

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی بخش آب این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی حیدری اناری  در دیدار با روسای دادگستری شهرستان‌های شمال استان با اشاره به افزایش ۲ برابری اعتبارات بخش آب استان گفت: این شرکت در۲ سال متوالی موفق به جذب کامل و ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی بخش آب استان شده است.

وی همچنین به کسب رتبه سوم کشوری توسط شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در اجرای سریع و صحیح طرح‌های عمرانی اشاره کرد و افزود: سد عنبران که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۹ شروع شده بود تا سال ۱۴۰۰ دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی بود که با روی کارآمدن دولت سیزدهم با پیشرفت ۱۰۰ درصدی در بدنه سد به مرحله پیش‌آبگیری رسید.

حیدری اناری تعامل و ارتباط دو سویه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و دستگاه قضایی را در حفاظت از منابع آب استان ضروری دانست و اظهار کرد: ارائه خدمات شایسته به مردم و همچنین حفاظت از منابع آب موجود و مدیریت مصرف بهینه آب نیازمند ارتباط تنگاتنگ دستگاه قضایی با این شرکت است.

جریان روان‌آب رودخانه‌های استان اردبیل بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: تغییر اقلیم، کاهش چشمگیر پوشش برف در ارتفاعات شرایط پیچیده‌ای را برای استان رقم زده به طوری که در سال آبی گذشته جریان روان‌آب رودخانه‌ها در استان نسبت به سال آبی گذشته بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت.

حیدری با بیان اینکه ۹۳ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود ، افزود: بر این اساس نیازمند افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی هستیم و انتظار داریم کشاورزان از مصرف بی‌رویه آب در مزراع خودداری کنند.

وی درباره اعتبار مورد نیاز لاینینگ ( روکش لاستیکی) کانال آبیاری مغان اظهار کرد: لاینینگ کانال مغان به‌طول ۱۱۶ کیلومتر نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین با اشاره به افزایش ۱۴ هزار هکتاری سطح کشت پاییزه در شمال استان ادامه داد: در راستای سازگاری با شرایط کم آبی سطح کشت پاییزه در شمال استان از ۲۴ هزار هکتار به ۳۸ هزار هکتار در سال آبی گذشته رسید.