1

زمین ۳۰ هزار متقاضی مسکن ملی در استان اردبیل تامین شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین مورد نیاز برای احداث ۳۰ هزار واحد مسکن ملی در این استان خبر داد و گفت: عملیات ساخت این واحدها به زودی در مناطق مختلف استان آغاز می‌شود.

محبوب حیدری با اعلام این خبر اظهار کرد: در تلاش هستیم زمین مورد نیاز برای ۲ هزار متقاضی دیگر را هم در استان تامین کنیم.

وی همچنین گفت: یک‌ هزار واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در دست ساخت است که بخشی از منابع مورد نیاز این واحدها با همکاری این نهادهای حمایتی تامین خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات بانکی روند احداث نهضت ملی مسکن در استان مطلوب است و بانک‌ها موظف هستند تسهیلات بانکی را تا پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال برای متقاضیان مسکن پرداخت کنند.

پرونده طرح نهضت ملی مسکن اردبیل تا پایان دولت سیزدهم بسته می‌شود

وی ادامه داد: در حال حاضر به جز پرداخت دیرهنگام تسهیلات مشکلی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان وجود ندارد و تمام تلاش ما بر این است واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در استان اردبیل تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

حیدری با اشاره به راه‌اندازی سایت نهضت ملی مسکن در شهرک شهید سلیمانی در سطح ۶۰۰ هکتار افزود: این طرح در قالب ۱۳ سایت با ۱۵ هزار واحد به صورت سنتی و صنعتی در حال احداث است که پیش‌بینی می‌شود در ۲ سال آینده تعداد زیادی از این واحدها آماده بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه در این استان ۳۶۰ واحد مسکن تا پایان سال افتتاح می‌شود، گفت: ۴۶۰ واحد مسکن در اندیشه سه و پنج هزار و ۵۰۰ واحد هم در قالب طرح‌های صنعتی در مشگین شهر و اردبیل در دست اجرا قرار گرفته که بر اساس برنامه زمان بندی پیش می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین از ساخت ۵۱۰ واحد مسکن در شهرک شهید خراسانی خبر داد و تصریح کرد: ساخت ۲۹۴ واحدی سپاه، ۸۰ واحدی صدا و سیما و ۱۵۰ واحدی میراشرف هم در مراحل اولیه اجرا است.