1

سلامت و بهداشت فضای انتخابات

آغاز ثبت‌نام کاندیداهای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی روند انتخابات را به مرحله اصلی و جدی نزدیک کرد. کاندیداها به هر روش ممکن هیچ فرصتی را برای مطرح کردن هرچه بیشتر خود از دست نمی‌دهند. در روزهای اخیر ثبت‌نام الکترونیکی نیز بهانه‌ای برای قدرت‌نمایی‌ها شده‌است. نامزدها با توسل به بحث ثبت‌نام می‌خواهند توانایی‌ها و میزان استقبال از آن‌ها را به رخ رقبا بکشند.

رقابت سالم انگیزه‌ای است برای موفقیت. رقابت سالم مظهر روحیه تیمی است. آن‌هایی که به توانایی‌ها و قدرت‌شان اعتقاد دارند هیچ‌وقت در دام رقابت‌های ناسالم گرفتار نمی‌شوند. کسانی که به عرصه رقابت ناسالم وارد می‌شوند برای‌این‌که با شکست هم‌آغوش نگردند دست به هر کاری می‌زنند.

برای برگزاری یک انتخابات پرشور و یک رقابت کامل، همه دست‌اندرکاران انتخابات، کاندیداها و هواداران آن‌ها باید به فکر سلامت و بهداشت فضای انتخابات باشند. جریاناتی که می‌خواهند به هر شکل و طریقی در ایجاد یأس و یا اختلاف‌افکنی بین کاندیداها و طرف‌داران آن‌ها اقدام نمایند نباید امکان خودنمایی داشته باشند.

مبارزه با کسانی که از هم اینک می‌خواهند فضای مجازی را به وسیله‌ای برای مخدوش کردن چهره‌ها و وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها تبدیل کنند و یا با کینه‌توزی، سیاسی‌کاری‌ها و تسویه حساب‌های سیاسی و باندی در تخریب رقبا اقدام نمایند، لازم و ضروری است.

کاندیداها برای‌این‌که در سلامت فضای انتخابات سهیم باشند باید از اختلاف‌افکنی‌ها، بهره‌برداری‌ها و رفتارهای سؤال‌برانگیز عده‌ای جلوگیری بکنند و نیرویشان را برای معرفی هرچه بیشتر خود معطوف نمایند.

در این راه، آن‌هایی که به‌دنبال نام هستند و یا کسانی که به‌دنبال نان‌اند و در سودای پست و مقام و یا آنکه باج می‌خواهد و یا به‌دنبال اهداف تجاری و اقتصادی می‌باشد قادر به همراهی صادقانه کاندیدا‌ ها نخواهد بود.

درنهایت باید گفت که رقابت ناسالم و تخریب نامزدها در فضای مجازی در ایجاد دلسردی و بی‌تفاوتی به انتخابات تأثیرگذار است. کسانی که در این مسیر گام بردارند ناخواسته بلوف به نفع دشمنان نظام و انقلاب عمل خواهند کرد.