1

پیکر ایثارگر اردبیلی برای اهدای عضو به تهران انتقال یافت

 پیکر شانزدهمین ایثارگر از استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ جهت اهدای عضو به تهران اعزام شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان اردبیل پگفت: زنده‌یاد ودود حیدرعلیزاده ۴۳ ساله ، اهل و ساکن آبی بیگلوی شهرستان نمین به‌دنبال حادثه در محل کار در بخش آی سی یو جراحی مغز و اعصاب بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بود.

دکتر رامین نسیمی دوست اظهار کرد: مرحوم حیدرعلیزاده به‌رغم مراقبت‌های درمانی دچار مرگ مغزی شده بود که پس از تشخیص و تایید توسط متخصصان و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

نسیمی دوست ادامه داد: استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

اهدای عضو فرد مرگ مغزی در ایران به‌طور رایگان انجام و اگر فرد دچار مرگ مغزی در بیمارستان دولتی بستری شده باشد، هزینه‌های بیمارستان نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

به علت پیشتازی استان اردبیل در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه‌ تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.