1

۲۹۵ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شد

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار از صادرات ۲۹۵ هزار تن کالا و بار در هفت ماه سال جاری از این پایانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، لطف‌الله بابایی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در هفت ماه سال گذشته ۲۶۳ هزار و ۶۴۵ تن کالا و بار از این پایانه مرزی صادر شد، افزود: امسال در این مدت ۲۹۵ هزار تن کالا و بار توسط ۱۳ هزار و ۶۰۲ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است.

وی گفت: میزان صادرات کالا و بار از پایانه مرزی شهرستان بیله‌سوار در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی محصولاتی مانند سنگ‌های ساختمانی و انواع کاشی، میلگرد و پروفیل، انواع فلفل، سیب زمینی، بادمجان، نمک و انواع شیشه را از جمله عمده کالاهای صادر شده ایرانی ذکر کرد.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: عمده کالاهای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و کشورهای حوزه قفقاز صادر شده است.

بابایی بیان کرد: در این مدت ۱۴ هزار و ۹۶۸ تن کالا و بار توسط ۷۳۲ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار وارد کشور شده است.

وی اضافه کرد: ۸۲ درصد از این کالاها توسط کامیون‌های ایرانی، ۱۳ درصد توسط کامیون‌های آذری و پنج درصد نیز توسط کامیون های گرجی وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه واردات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری داشته است، ادامه داد: انواع کاغذ، آبمیوه، الیاف مصنوعی ، نخ و جو از جمله عمده کالاهای وارداتی به کشور است.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار گفت: در هفت ماه سال جاری ۳۶۶ هزار تن کالا و بار توسط ۱۶ هزار و۵۴۷ دستگاه کامیون از پایانه مرزی این شهرستان ترانزیت خروجی شده است.

بابایی آب معدنی، نوشابه، برنج، انواع کاشی، قطعات اتومبیل، انواع لاستیک و آهن‌آلات را از عمده جمله کالاهای ترانزیت خروجی از این پایانه مرزی در این مدت عنوان کرد.

وی افزود: در این مدت ۲۴۱ هزار و ۱۶۷ تن کالا و بار توسط ۱۱ هزار دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت ورودی شده است.

وی به ثبت تردد بیش از ۷۳ هزار دستگاه ناوگان اعم از پر و خالی از پایانه مرزی بیله‌سوار در این مدت اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳۹ هزار و ۷۴۰ دستگاه وارد و ۳۳ هزار و ۴۳۷ دستگاه نیز از مرز خارج شد.

بابایی اظهار کرد: با تلاش نهادهای مستقر در پایانه مرزی بیله‌سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد تداوم افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال “مهار تورم و رونق تولید” باشیم.