1

۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه آسفالت راه‌های استان اردبیل اجرا شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از اجرای ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه آسفالت راه‌های اصلی فرعی و روستایی در مناطق مختلف این استان خبر داد.

کلیم‌الله وثوقی با بیان این مطلب اظهار کرد: ۵۴۰ کیلومتر روکش آسفالت در مناطق مختلف استان در دست اجراست که از این میزان ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۲۴۰ کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: یکی از این پروژه‌ها که از مطالبات مهم مردم بود آسفالت بابک بیله‌سوار است که با اجرای این پروژه زمینه سفر امن دست کم سه هزار نفر از اهالی و روستاییان منطقه فراهم می‌شود.

وی افزود: محورهای اردبیل – سرچم ، اردبیل – آستارا و پارس‌آباد – مشگین‌شهر در حوزه راه‌های اصلی استان است که عملیات روکش و بهسازی آسفالت آن در ماه‌های اخیر اجرا شده است.

وثوقی اضافه کرد: همچنین در این مدت آسفالت محورهای نرقشلاقی- خروسلو، هشجین – سرچم و گرمی- موران اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: ۸۰ کیلومتر راه‌های استان زیرسازی و آماده آسفالت است که به علت مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره قیر عملا امکان آسفالت این پروژه‌ها امکان‌پذیر نیست.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اینکه نیمی از هزینه‌های بازسازی و آسفالت راه‌های روستایی مربوط به قیر است، گفت: در صورت عدم تخصیص قیر رایگان و عدم اجرای آسفالت این میزان راه روستایی، راه‌های آماده آسفالت در اثر بارش برف و باران و فعالیت ماشین‌آلات برفروبی تخریب خواهد شد که آماده‌سازی دوباره آن (با هزینه امروز) ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد داشت.

وی خواستار اهتمام و توجه مسئولان استانی و نمایندگان به مساله تامین قیر رایگان برای پروژه‌های عمرانی در استان شد و افزود: با توجه به محدودیت فصل کاری در صورت عدم اجرای آسفالت تا قبل از شروع فصل سرما امکان آسفالت راه‌های پیش رو نخواهد بود.

وثوقی خاطرنشان کرد: از مجموع چهار هزار و ۷۵۱ کیلومتر راه‌های روستایی ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت است که هم آسفالت راه‌های باقی مانده و هم نگهداری راه‌های موجود مستلزم تامین منابع مورد نیاز است.