1

تنظیم ضربان قلب فوتبالی‌های اردبیل با تیم شهرداری

حضور ۴ تیم از استان در لیگ‌های مختلف فوتبال اقدام مناسبی است که با مدیریت صحیح، اجرای عدالت، برخورد صادقانه و خودداری از بهره‌برداری‌های حاشیه‌ای می‌تواند فوتبال استان را در مسیر تازه‌ای قرار بدهد. این‌که فوتبال تکان بخورد و پای تماشاگران را به ورزشگاه‌ها بکشاند و در ایجاد شور و نشاط اجتماعی نقش‌آفرینی نماید اقدامی است که همه علاقه‌مندان و دوستداران فوتبال در آرزوی آن بوده‌اند.

هر تیم و هر مجموعه‌ای که بتواند درخشش در آسمان فوتبال اردبیل را آغاز کرده و زمینه آشتی تماشاگران با فوتبال را فراهم بکند حتماً مورد حمایت مسئولین و فعالان عرصه ورزش قرار می گیرد. هر اقدام و هر رفتار موقعی می‌تواند به موفقیت نزدیک گردد که کارهایش براساس اصول مدیریت و هدایت‌اش صادقانه باشد، هیچ موردی از تماشاگران و هواداران مخفی نماند و به عبارت دیگر به بحث خودی و غیرخودی و محرم و نامحرم دامن زده نشود.

فعالیت فوتبالی در سطح استان در هر رده و مقطعی که بوده باشد خود نعمتی است که می‌تواند در حرکت رو به جلو تأثیرگذار باشد. به شرطی که این فعالیت‌ها مقطعی و در یک یا دو فصل خلاصه نشود، استان پله‌ای برای صعود برخی‌ها تلقی نگردد، در حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها منافع باندی و گروهی و شخصی مورد توجه قرار نگیرد و در همه موارد با جامعه ورزش و فوتبال با صداقت و یک‌رنگی برخورد گردد.

هیچ آدم عاقل فوتبال فهمی با فعالیت تیم‌ها درلیگ‌های کشوری مخالفت نمی‌کند. فعال شدن ورزشگاه‌ها، درگیری عوامل با برگزاری رقابت‌ها، ایجاد انگیزه در بین نوجوانان و جوانان، خلق فرصت مناسب برای مربیان جوان بابت تماشای تعداد زیادی مسابقه از نزدیک، جذب و به‌کارگیری بازیکنان بومی و کمک به شکوفا شدن استعدادها و تأثیر بر رونق گردشگری ورزشی از نتایج اولیه حضور تیم‌های استان در رقابت‌های لیگ به حساب می‌آید.

با این‌همه نقاط مثبتی که فعالیت در لیگ‌ها برای فوتبال به‌همراه دارد اما باید در همه حال نفع فوتبال و ورزش و حفظ و صیانت از آن برای دست‌اندرکاران، وظیفه‌ای بس مهم و قابل‌توجه باشد و به عبارت دیگر در تصمیم‌گیری‌ها و همکاری‌ها باید شعار برد برد را در نظر داشت و برای هر توافقی دراین‌راستا حرکت کرد.

فوتبال شهرداری

حضور تیم شهرداری در رقابت‌های لیگ دسته سوم فصل جاری، بهانه‌ای برای تهیه این چند سطر شد. مدت‌هاست که برای نوشتن در رابطه با فوتبال استان انگیزه‌ای نیست. زمانی‌که واقعیت‌ها و حقایق با زر و زور و تزویر چهره عوض بکنند، گوش شنوایی برای شنیدن و اراده‌ای برای رفع نواقص نباشد، حاشیه بیشتر از متن مشتری داشته باشد، آمارسازی و خوابیدن در خواب وعده‌های بی پایه رونق داشته باشد، استفاده از تکنیک‌های مختلف برای چهره شدن اصلی‌ترین وظیفه دست‌اندرکاران به شمار آید، جانبداری‌های غیرمنطقی و عدم تمکین به قوانین و مقررات موجود از رواج بیشتری برخوردار باشد و خلاصه رنگ عوض کردن‌ها و هرروز در یک باند و گروه قرار گرفتن و منافع شخصی را بر منافع جمع ترجیح دادن بازار داغی داشته باشد نوشتن، تحلیل کردن، در اجرای اصول تأکید نمودن، از حق دفاع کردن، از اقدامات غلط و نسنجیده انتقاد نمودن حاصلی جز دشمن تراشی و پایمال شدن حق نخواهد داشت. مدت‌ها از دور بر اتفاقات فوتبالی تماشا کرده و جز افسوس خوردن بر حال نزار آن کار دیگری انجام نداده‌ایم.

قضیه خوشه طلایی در لیگ یک، آینده‌سازان در لیگ دو، مدت‌ها به رایج‌ترین بحث روز در جامعه ورزش تبدیل گردید. خیلی حرف‌ها زده شد، نوک تیر اتهام در رد یا قبول پیشنهاد‌ها به سمت افراد زیادی نشانه گرفته شد، آتش‌بیاران معرکه خشک و تر را با هم به آتش کشیدند، جریان انتقال تیم‌ها شفاف و بدون ابهام برای افکار عمومی تفهیم نشد و درنهایت انرژی بیشتری از مخالفان و موافقان حضور خوشه طلایی در اردبیل هدر شد.

علاقه‌مندان به فوتبال امیدوارند که در ادامه فصل، خوشه طلایی در ورزشگاه تختی به میدان برود، آینده‌سازان نتایج مطلوبی بگیرد، شهرداری حضور در رقابت‌های لیگ را با یک استارت مطمئن و اعتمادبخش آغاز نماید و کشت و صنعت پادیاب خلخال نیز در مسیر موفقیت گام بردارد.

شهرداری شناسنامه فوتبال اردبیل است. آن‌هایی که خواسته یا ناخواسته در سال‌های اخیر نقش بازدارنده برای ادامه‌ی فعالیت‌های تیم فوتبال بازی کردند و اهمیتی به خواست و تقاضای هواداران ندادند و در موضع‌گیری‌ها گاه به نعل و گاهی به میخ زدند حتماً در پیشگاه وجدان‌شان احساس شرمندگی می‌کنند.

وقتی بحث از چگونگی هزینه‌های تیم در رقابت‌های لیگ یک در زیر ذره‌بین قرار گرفت به‌جای علت‌یابی و مشخص کردن عوامل ناکامی و تحمیل هزینه‌های اضافی به معلول‌ها پرداخته شد و با استفاده از این ترفند از کنار کم‌کاری‌ها و اهمال‌ها و سستی‌ها به‌راحتی گذشتند و برای پایان دادن به غائله، بستن پرونده فعالیت تیم را بهترین و تنها راه مطمئن انتخاب کردند.

آغاز فعالیت

در مقاطع یاد شده فریاد دوستداران تیم فوتبال شهرداری خریداری پیدا نکرد. هر روز بهانه‌ای برای اعمال محرومیت شهرداری از سرمایه‌گذاری در ورزش حرفه‌ای علم کردند ولی از هر گونه بحث در مورد تفاوت‌های فوتبال حرفه‌ای و آماتور خودداری نمودند.

شهرداری عشق فوتبالی‌های اردبیل است. سال‌ها چشم به راه ماندند تا شاید مسئولین کمر همت ببندند و احیای فوتبال باشگاه شهرداری و به‌خصوص تیم بزرگسالان را مورد توجه قرار بدهند. خوشبختانه این امر انجام پذیرفت و با امتیاز اهدایی فدراسیون که با تلاش‌های هیئت فوتبال استان میسر شد در فصل جاری شانس حضور در رقابت‌های مرحله اول لیگ دسته سه را به دست آورد.

تیم شهرداری به‌خاطر تأمین خواسته قشر عظیمی از جامعه یعنی جوانان و فوتبال‌دوستان باید به معنی اخص کلمه مورد حمایت قرار بگیرد.

در شرایط کنونی در یک دوره از رقابت‌های لیگ، حمایت مستمر کلید موفقیت محسوب می‌شود. اگر حضور در لیگ با هدف رفع تکلیف باشد همان بهتر که از اولین هفته اعلام کناره‌گیری بشود ولی چنانچه برای موفقیت و صعود نظر داشته باشند باید با تنگ‌نظری‌ها و بازی با کلمات خداحافظی نموده و به‌موقع حداقل امکانات مورد نیاز را فراهم نمایند.

برند شهرداری

تاریخ فوتبال اردبیل با نام شهرداری عجین است. فوتبال اردبیل با تیم شهرداری حرکت می‌کند و در مسیر سرافرازی قرار می‌گیرد. نام این تیم برای رونق بخشیدن به فضای فوتبال منطقه کافی است. سال گذشته حضور شهرداری در لیگ برتر استان به این رقابت‌ها و حال‌وهوای خاصی بخشید و بر حساسیت و گرمی آن اضافه کرد.

تماشاگران و طرف‌داران واقعی فوتبال اردبیل در انتظار آغاز رقابت‌های مرحله اول لیگ دسته سوم هستند تا بار دیگر شور و هیجان را به سکوهای ورزشگاه تختی برگردانند و تیم را با تمام وجود حمایت بکنند.

برای تیم فوتبال شهرداری، سجاد پارسی سرمربی جوان و کاربلد و بازیکنان و جوانان جویای نام و دست‌اندرکاران باشگاه آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.

امیدواریم اعضای شورای شهر در اندیشه خودنمایی از بابت کمک به فوتبال نباشند و حمایت را در عمل معنی بکنند، برای عکس گرفتن‌ها و در صف اول قرار گرفتن‌ها رقابت دوی ماراتن برگزار نکنند و مستقیم و غیرمستقیم از دخالت در امور تیم خودداری نمایند. ان‌شاءالله.