1

۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان کوثر بهسازی شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کوثر گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی این شهرستان در هفت ماه امسال تسطیح ، بهسازی و مرمت شد.

به گزارش ایرنا، جعفر بابائیان در بازدید از محور سرچم با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف راهداران حفاظت و صیانت از راه‌ها و حریم قانونی آنها است، افزود: هموارسازی، تسطیح و رگلاژ مسیرهای ارتباطی با هدف ایجاد بستر مناسب برای تردد آسان و ایمن مسافران و رانندگان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در هفت ماه گذشته لکه‌گیری محورهای مواصلاتی این شهرستان با استفاده از هزار و ۱۰۰ تن آسفالت سرد و گرم انجام شد، اظهار کرد: راهداران در مجموع بیش از ۳۳ کیلومتر عملیات بهسازی، زیرسازی، روکش آسفالت و لکه‌گیری هندسی در محور اردبیل – سرچم ، جاده روستایی مرشت – بنماران و جاده روستایی پارس‌آباد – پیرآغاج ، محور گنجگاه – آقامیرلو، محور فیروزآباد – مشکول ، محور گیوی – سکرآباد و جاده روستای بنه خلخال اجرا کردند.

وی بیان کرد: در هفت ماه سال جاری در مجموع چهار هزار کیلومتر از حریم راه‌های شهرستان کوثر تسطیح و بهسازی و ۲۲۸ کیلومتر از راه‌های ارتباطی این شهرستان خط‌کشی شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کوثر حفاظت از حریم راه‌ها را به‌عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و اضافه کرد: با حضور هفت هزار و ۲۰۰ نفر روز گشت راهداری در محورهای مواصلاتی جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه‌ها ۱۰۵ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ و ۲۵ عدد تابلوهای غیرمجاز در محورهای مواصلاتی شهرستان جمع‌آوری شد.

بابائیان ادامه داد: در هفت ماه امسال عملیات خاکبرداری، تعریض و افزایش ظرفیت پارکینگ روبروی پاسگاه پلیس راه اردبیل – سرچم با حجم ۸۲ هزار متر مکعب و خاکبرداری و خاکریزی و تعریض ۲ دستگاه پل دالی اجرا شد.

وی پاکسازی ۱۶۰ متر مکعب شانه و حریم محورهای مواصلاتی از زباله ، تنقیه ، لایروبی و تنظیم بستر پل‌ها و آبروها به تعداد ۱۴ دهانه به حجم ۵۰۰ متر مکعب ، تعمیر، بازسازی و نصب بیش از هزار عدد تابلو و علائم ، شستشوی هفت هزار عدد علائم ، تعمیر ، بازسازی و نصب ۱۹۰ شاخه گاردریل، رنگ‌آمیزی سرعت‌گیرها به طول ۲۶۰ متر ، ایجاد چهار عدد سرعت‌کاه مجازی ، تهیه و انبار کردن سه هزار تن ماسه و نمک را از دیگر اقدامات مهم راهداران شهرستان کوثر در هفت ماه امسال برشمرد.

بابائیان گفت: راهداران در این مدت علاوه بر حفاظت و نگهداری از ۱۹ کیلومتر سیستم روشنایی ۱۲ تونل، در سه‌راهی گزور – بنیادآباد و سه راهی شهرک صنعتی کوثر ۲ نقطه روشنایی ایجاد کردند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کوثر با بیان اینکه راهداری این شهرستان مسئولیت نگهداری از ۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی در حوزه استحفاظی را بر عهده دارد ، افزود: از این میزان ۱۹۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی ، ۲۱۵ کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۱۱۵ کیلومتر نیز راه شوسه و خاکی است.