1

جلوگیری از ۵۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های شهرستان نمین

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نمین گفت: در هفت ماه امسال ۵۰ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز غیرمجاز در راه‌های ارتباطی این شهرستان شناسایی، توقیف و قلع و قمع شد.

مهدی آزاد  در بازدید از محور اردبیل – آستارا افزود: در این مدت با هماهنگی دستگاه قضایی ۲۲ مورد درختکاری غیرمجاز در حریم راه‌ها جمع‌آوری و نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم اقدام شد.

وی اظهار کرد: گشت‌های راهداری به‌طور مرتب در جاده‌ها حضوری فعال دارند و امسال ۲۵۰ بار با هدف جلوگیری از تجاوز به حریم راه‌ها و تخلفات احتمالی ماموریت انجام دادند.

وی راه و حریم آن را سرمایه ارزشمند ملی دانست و بیان کرد: راهداران برای حفاظت و صیانت از این مهم با همه توان شبانه‌روزی تلاش کرده و با متخلفان با قاطعیت برخورد می‌کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین اضافه کرد: راهداران همچنین با استفاده از ۲ هزار و ۲۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محورهای مواصلاتی این شهرستان را لکه‌گیری کردند.

آزاد ۱۱۵ کیلومتر عملیات شانه‌سازی، تسطیح و بهسازی ۲۸۰ کیلومتر از حریم راه‌های اصلی و شنی و ۱۱۵ مورد دپو خاکریز با هدف ایمن‌سازی تیرهای روشنایی را از جمله دیگر اقدامات راهداران شهرستان نمین در این مدت ذکر کرد.

وی نصب ۳۰ مورد استوانه ایمنی در دماغه پر برخورد، اصلاح و بازسازی ۷۵ شاخه گاردریل ، رنگ‌آمیزی ۳۶۰ متر مربع از سرعت کاه‌ها، جمع‌آوری و بازسازی ۱۵۵ عدد از تابلوهای فرسوده ، شستشوی ۲ هزار و ۷۷۰ عدد تابلو ، ریزش برداری ، پاکسازی ۱۲۲ کیلومتر از زباله و حمل ۸۴۰ کامیون مصالح را از دیگر اقدامات مهم راهداران شهرستان نمین در هفت ماه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین با اشاره به صدور ۳۰ هزار و ۹۸۶ برگ بارنامه، ادامه داد: در هفت ماه امسال در مجموع ۷۵۱ هزار تن کالا و بار توسط ۲۴ شرکت حمل و نقل در این شهرستان جابجا شده است.

آزاد گفت: در این مدت همچنین هشت هزار مسافر توسط ۲ شرکت مسافربری از شهرستان نمین به مقاصد مختلف کشور جابجا شد.

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان نمین مسئولیت حفاظت و نگهداری از ۳۶۷ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد، افزود: از این میزان ۴۵ کیلومتر راه اصلی، ۳۶ کیلومتر راه فرعی، ۱۹۲ کیلومتر راه روستایی آسفالته ، ۳۴.۵ کیلومتر راه شنی و خاکی و ۶۰ کیلومتر راه مرزی است.