1

رقابت سالم

مجلس و انتخابات آن برای ایران اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است. روز برگزاری انتخابات روز پیمان مجدد با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است. تا روزی که باید ملت قهرمان، رأی خود را به صندوق بریزند دوستداران نظام از هر وسیله‌ای برای باشکوه برگزار شدن آن باید استفاده کنند.

در این راه حساب کسانی که رقابتی سالم و در چارچوب قانون را به عرصه‌ای برای زورآزمایی و پیروزی به هر قیمتی تبدیل می‌کنند و در حق مردم و نظام، ظلم مضاعفی روا می‌دارند جدا می باشد.

خیلی‌ها در این اندیشه‌اند که بتوانند از غلظت حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بکاهند. در هر موقعیت و از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند تا بلکه مانعی برای شور و شوق انتخاباتی ایجاد نمایند ولی مردم نشان داده‌اند که در حساس‌ترین لحظه‌ها بهترین تصمیم‌ها را می‌گیرند و ناامیدی را به اردوی دشمنان به ارمغان می‌آورند.

در بحث تبلیغات و حمایت از کاندیداها، رعایت اصول و عمل به اخلاق انتخاباتی و دوری از تخریب و تهمت‌زنی و دروغ‌گویی و کوبیدن به‌ناحق رقبا، رفتاری است در راستای خواسته دشمنان. آن‌ها برنامه می‌ریزند تا در بین نامزدها و هواداران‌شان  فاصله ایجاد بکنند، بر خشم و حسادت طرفداران بیفزایند و برای برهم زدن جو آرامش تا می‌توانند اقدام بکنند.

دراین‌میان وظیفه کسانی که دل در گروی پیشرفت و آینده‌ی روشن ایران اسلامی دارند، چیست؟ آیا باید فقط نظاره‌گر رفتار عده‌ای انگشت‌شمار برای ضربه زدن به وحدت مردم باشند و یا با برخورد منطقی و به‌کار بردن روش‌های پسندیده، آن‌ها را در رسیدن به هدف‌شان ناکام بگذارند.

مسلماً یادآوری وظایف و دوری از اختلاف‌ها و تقویت نقاط مثبت و فاصله گرفتن از ویژگی‌های منفی برای ثبت حماسه‌ای دیگر در اسفندماه مؤثر خواهد شد.

می‌گویند سرخ‌پوست پیری به نوه‌اش در مورد زندگی چنین گفت: درون من یک درگیری وجود دارد. جنگی هولناک بین دو گرگ است. یکی ‌شر است؛ او خشم، حسادت، اندوه، افسوس، طمع، غرور، خودخواهی، کینه و دروغ است و دیگری خوب است؛ او شادی، آرامش، عشق، امید، فروتنی، مهربانی، سخاوت و حقیقت است. مشابه این درگیری در درون تو نیز به وجود می‌آید، هم چنین در درون هر شخص دیگری.

سپس نوه از پدربزرگش پرسید: کدام گرگ پیروز خواهد شد؟

پیرمرد به‌سادگی پاسخ داد: گرگی که به او غذا می‌دهی.