1

بهره‌برداری از ۲ خانه تاریخی اردبیل به بخش خصوصی واگذار شد

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از واگذاری بهره‌برداری ۲ واحد خانه تاریخی شریعت و خادم باشی به بخش خصوصی از طریق مزایده خبر داد.

 حسن محمدی ادیب  بعد از جلسه بازگشایی پاکت مزایده خانه‌های تاریخی اردبیل در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان گفت: مراسم بازگشایی پاکت مزایده این خانه‌های تاریخی، امروز با حضور مسئولان صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی و نمایندگان اداره کل بازرسی برگزار شد.

وی افزود: واگذاری بهره‌برداری از بناهای تاریخی استان اردبیل از راه‌های حفظ و احیای این بناهاست و این رویه را ادامه خواهیم داد تا هیچ بنای تاریخی استان بدون متولی نباشد.

مدیرعامل صندوق حفظ، احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی نیز بعد از این جلسه گفت: این سومین مزایده استانی این صندوق در کشور و نخستین مزایده در اردبیل است و احیای بناهای تاریخی ثمره اقتصادی دارد و از نظر فرهنگی نیز مفید است و بناهای مختلفی را در استان اردبیل به مزایده گذاشته‌ شده است.

شهاب طلایی اظهار کرد: برای خانه‌های تاریخی اردبیل که امروز به بخش خصوصی واگذار شد، از ناحیه بخش خصوصی ۳۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.