1

۸۳ کتابخانه عمومی در استان اردبیل فعال است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل با اشاره به فعالیت ۸۳ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان گفت: ۶۶ باب توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و ۱۷ باب با مشارکت سایر دستگاه‌ها راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا پروانه رضا قلیزاده در آستانه سی و یکمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و در بازدید مسئول نمایندگی ولی فقیه و جمعی از فرماندهان سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل از اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان اظهار کرد: تشویق به مطالعه کتاب از سنین پایین نقش موثری در فرهنگ مطالعه دارد و بر همین مبنا در تمام کتابخانه‌ها بخش کودک راه اندازی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم نوسازی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی گفت: تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز و احداث اتاق‌های مطالعه استان هزینه شده و تامین تجهیزات و امکانات برای ارائه خدمت به نابینایان و ناشنوایان نیز در اولویت قرار دارد.

رضاقلیزاده به کتابخانه نیمه کاره شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و ادامه داد: این کتابخانه از ۱۷ سال قبل نیمه‌کاره است که در صورت تکمیل و راه‌اندازی آن می‌توان اقدامات مناسب فرهنگی در این شهرستان اجرا کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با ابراز امیدواری نسبت به مشارکت هم‌استانی‌ها در طرح‌های کتابخوانی گفت: انتخاب ۲ روستا از استان به عنوان روستاهای دوستدار کتاب در کشور، انتخاب کتابخوان برتر و کتابدار نمونه کشور از این استان، نشان‌دهنده رشد و توسعه کتابخوانی در استان اردبیل است.

وی برگزاری طرح کتابخون و اهدای خون توسط کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان را از جمله برنامه‌های هفته کتاب در استان اردبیل اعلام کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: شعار سی و یکمین دوره هفته کتاب با عنوان « آینده خوانی است» دارای معنا و مفهوم بسیار غنی است و تحقق آن نیازمند تدبیر فرهنگی است.

حجت‌الاسلام حسین علیه با بیان اینکه انسان‌های اهل کتاب و مطالعه، اهل تحلیل و تبیین هستند افزود: در شرایطی که فضای مجازی، قدرت تحلیل را از افراد گرفته و اطلاعات را بصورت ناقص و پاراگرافی ارائه می‌دهد، مطالعه کتاب می‌تواند استدلال‌های قوی و درک عمیق از مسائل را افزایش دهد.